شناسهٔ خبر: 33101898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توزیع 2000 بسته بهداشتی در مناطق سیل‌زده

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان از توزیع حدود 2 هزار بسته بهداشتی در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: اقلام متنوع و متعدد شامپو، صابون، مسواک، حوله، انوع نرم‌کننده و مرطوب‌کننده و اقلام بهداشتی بانوان از محتویات این بسته است.

صاحب‌خبر -

سید محمد حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه موسسه مهرآفرینان جوان که خود از مجموعه سمن‌های آسیب‌دیده در سیل اخیر بوده است تلاش کرد تا در این عرصه نیز فرصت خدمتگزاری به مردم را مغتنم بشمارد، اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی وقوع سیل با هماهنگی فرمانداری، هلال احمر و شورای مدیریت بحران وارد عمل شده و به کمک مردم شتافتیم.

وی با بیان اینکه در کنار خدمات عام ما همچون کمک به رهاسازی افراد، در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات، کمک به توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی و ... خدماتی خاصی را نیز ارائه کردیم، افزود: ایجاد و راه‌اندازی کلینیک سیار بهداشت و سلامت زنان اقدامی بی‌سابقه در سطح مناطق سیل‌زده بود که به همت موسسه مهرآفرینان جوان و با کمک و همیاری انجمن سلامت خانواده ایران به منصه ظهور رسید.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در این کلینیک سیار خدمات متفاوت و متنوعی از جمله ویزیت، خدمات مامایی، مشاوره روان‌شناسی، ارائه بسته‌های بهداشتی و درمانی و داروهای متفاوت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این خدمات در شهرستان‌های آق‌قلا، گنبدکاووس، مراوه‌تپه و مینودشت برگزار شده است.

حسینی از حضور و ارائه خدمات  این کلینیک در روستاهای «قرناوه علیا» شهرستان «مراوه‌تپه» و «قلعه‌قافه» شهرستان «مینودشت» که دچار رانش زمین شده‌اند خبر داد و گفت: ارائه خدمات در محلات شهری گنبدکاووس از جمله «سیدآباد»، «بدلجه» و «مدرسی» در کنار روستاهای «ملک علی‌تپه»، «قوچمراد»، «فیضیه»، «حاج اله‌یار»، «شهرک بهشتی» و... در کنار «حکیم‌آباد» و «چن‌سبلی» شهرستان آق‌قلا مهم‌ترین خدمات این کلینیک بوده است.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز اجرای طرح تا به امروز بالغ بر یک هزار و 860 پکیج بهداشتی، 216 جلسه مشاوره فردی،317 ویزیت مامایی و بالغ بر 598 ویزیت پزشکی انجام گرفته است، پس از انجام ویزیت در صورت عدم مشکل خاص و یا نیاز به درمان اولیه و اعطای دارو این مهم صورت گرفته و در غیر این صورت به مراکز درمانی معرفی می‌شوند که ادامه روند درمان نیز برای این عزیزان رایگان خواهد بود.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه تمامی خدمات کلینیک سیار بهداشت و سلامت بانوان کاملا رایگان بوده است، ادامه داد: در اجرای این طرح که فعلا تا پایان خردادماه ادامه دارد، 15 پزشک، 19 ماما، 10 مشاور روانشناس و مددکار به همراه تعدادی از پرسنل اجرایی موسسه مهرآفرینان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/83014

نظر شما