شناسهٔ خبر: 33101825 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فوتبال جهان| مسی: در شکست‌مان مقابل لیورپول والورده مقصر نبود/ به فکر ترک بارسلونا نیفتاده‌ام

R1015163/P/S3,1410/CT10

فوتبال جهان - کاپیتان تیم بارسلونا در یک نشست خبری از سرمربی تیمش حمایت و تأکید کرد که حذف دوباره تیمش از لیگ قهرمانان او را به فکر ترک کاتالان‌ها نینداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت کاتالونیا، لیونل مسی در نشست خبری پیش از فینال جام حذفی اسپانیا که امشب (یکشنبه) مقابل والنسیا در ورزشگاه بنیتو ویامارین برگزار می‌شود، به دفاع از سرمربی‌اش ارنستو والورده پرداخت، کسی که به خاطر باخت 4 بر صفر بارسلونا مقابل لیورپول در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و حذف آبی‌و‌اناری‌ها از این رقابت‌ها، به شدت تحت فشار قرار دارد و شایعه اخراجش شنیده می‌شد.

لیونل مسی که امسال برای ششمین بار در دوران بازیگری‌اش موفق به کسب کفش طلای اروپا شده است، با اشاره به باخت سنگین تیمش در آنفیلد به خبرنگاران گفت: آن اتفاق یک ضربه بسیار سنگین به من و رختکن تیم زد که جبرانش بسیار سخت بود. آثار آن شکست در بازی بعدی ما کاملاً مشخص بود. راستش را بخواهید، آن ضربه بی‌نهایت سنگین بود. حالا اما فینال جام حذفی را در پیش داریم و ما برای کسب یک جام و بردن دو گانه تلاش می‌کنیم. باید تلاش کنیم که سال را به شیوه‌ای خوب به پایان برسانیم. باید این بازی را ببریم و مانند همه فینال‌هایی که تجربه حضور در آنها را داشته‌ایم برای کسب جام تلاش کنیم.

مسی در دفاع از ارنستو والورده هم تأکید کرد: من بخش زیادی از انتقاداتی که از سرمربی تیم می‌شود را قبول ندارم. به عقیده من او کارش را در تمام مدتی که اینجا بوده، فوق‌العاده انجام داده است. در اتفاقی که مقابل لیورپول رخ داد او بی‌تقصیر بود. بازیکنان تنها مقصران رخ دادن آن اتفاق بودند. ما نباید اجازه می‌دادیم که اتفاقی مشابه آنچه سال قبل مقابل رم برای‌مان رخ داد، تکرار می‌شد اما این اتفاق رخ داد. یک بازی ضعیف ارائه کردیم و وجهه‌ای که با قبول این شکست‌های متوالی در لیگ قهرمانان طی دو سال گذشته برای خودمان ساختیم، جالب نبوده است. برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا نباید اجازه دهید که یک اشتباه دو بار تکرار شود. بخشی از تقصیرها متوجه سرمربی است اما ما بازیکنان مقصران اصلی باخت تیم هستیم.

 

کاپیتان بارسلونا افزود: من دوست دارم که والورده همانطور که خودش هم اخیراً گفت به کارش ادامه دهد. شاید شما دوست داشته باشید که او بماند شاید هم نه، اما ما سال گذشته با والورده دوگانه بردیم و به پیشروی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان ادامه دادیم. الان هم داریم برای یک دوگانه دیگر تلاش می‌‌کنیم. طی دو سال گذشته دو بار در لیگ قهرمانان ناکام ماندیم اما به جز آن دو بازی (مقابل رم و لیورپول) در سایر روزهای سال عملکرد خوبی داشتیم. در نیمه دوم بازی مقابل لیورپول ما عملاً دست از رقابت کشیده بودیم. بارسلونا در آن نیمه کاملاً محو بود، انگار که فقط یک تیم در زمین حضور داشت و این بزرگترین اشتباه ما بود. چیزی که ما نباید از دست بدهیم، روحیه و انگیزه برای جنگیدن است.

مسی تأکید کرد: اینکه برای دومین سال متوالی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدیم، باعث نشده که من به ترک بارسلونا فکر کنم. الان هم فقط به بردن این جام زیبا فکر می‌کنم. حسرت چیزی را نمی‌خورم. من قول ندادم که جام حذفی را حتماً می‌بریم اما تمام تلاشم را می‌کنم که آن را ببریم. در مورد بازی‌مان مقابل لیورپول هم نباید فقط عذرخواهی کنیم که عذرخواهی کرده باشیم و ما را ببخشند بلکه شیوه آن عذرخواهی مهم است. اگر جام حذفی را هم نبریم، وضعیت‌مان خیلی بدتر از چیزی که الان هست خواهد شد.

ستاره آرژانتینی بارسلونا در نهایت درباره تاریخ‌سازی‌اش با کسب ششمین کفش طلای دوران بازیگری‌اش به عنوان بهترین گلزن در لیگ‌های اروپایی صحبت کرد و گفت: من الان به کفش طلا فکر نمی‌کنم. این چیزی نیست که در حال حاضر ذهنم را مشغول کرده باشد. ما هنوز کاملاً از شوک شکست‌مان مقابل لیورپول خارج نشده‌ام و من هم به کسب افتخارات فردی فکر نمی‌کنم، بلکه می‌خواهم برای تیمم یک جام ببرم.

بازی تیم‌های فوتبال بارسلونا و والنسیا امشب (یکشنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران در ورزشگاه خانگی تیم رئال بتیس آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما