شناسهٔ خبر: 33099211 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

احتمال رگبار باران در تهران و برخی استان‌ها

صاحب‌خبر -

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش رگباری باران در تعدادی از استان‌ها از جمله تهران خبر داد و افزود: امروز در نوار شمالی کشور افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر وقت فردا (پنجم خرداد)، هوای گرم در این نواحی استقرار خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»، احد وظیفه در گفتگو با ایسنا شرایط جوی کشور را طی روز‌های آینده پیش‌بینی و اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (شنبه چهارم خرداد) برای برخی نواحی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، ارتفاعات سمنان، بخش‌هایی از شمال شرق در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کرمان و یزد بارش پراکنده، گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر فردا (یکشنبه پنجم خرداد) در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد انتظار می‌رود، گفت: این شرایط برای روز دوشنبه (ششم خرداد)، در مناطق ذکر شده به جز غرب کشور همچنان حاکم خواهد بود، همچنین در همین روز در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری (هفتم و هشتم خرداد)، سامانه بارشی در نوار شمالی، مرکز کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی فعالیت خواهد داشت که به‌تدریج شدت آن در نواحی شمال غرب کاهش یافته و در نواحی شمال شرق افزایش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با بیان اینکه امروز (شنبه چهارم خرداد)، در نوار شمالی کشور افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: تا اواخر وقت فردا (یکشنبه پنجم خرداد)، هوای گرم در این نواحی استقرار دارد و از روز دوشنبه کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما برای این مناطق انتظار می‌رود.

به گفته وظیفه، از بعدازظهر امروز در نواحی شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب هوای تهران کمی ابری و گاهی همرا با وزش باد است، گفت: فردا (پنجم خرداد)، در تهران هوا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد، با احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود، همچنین فردا شب تهران نیمه ابری، در اوایل شب رگبار باران پیش‌بینی می‌شود. فردا دمای تهران در گرم‌ترین موقعیت به ۳۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین موقعیت به ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی در پایان بیان کرد: پس‌فردا (دوشنبه ششم خرداد)، نیمه ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای تهران پیش‌بینی می‌شود، بیشترین و کمترین حد دمای تهران ۳۳ و ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما