شناسهٔ خبر: 33098375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دل‌زدگی مردم از مسؤولانی است که اشرافی‌گری می‌کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشروعیت مسؤولان در بیانیه گام دوم عدم ورود به دنیا است اما هستند مسؤولانی که زندگی خاصی برای خود درست کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید‌ابوالحسن مهدوی در بامداد نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد امام اظهار داشت: دعا آداب خاصی دارد، یکی از آداب دعا این است که شخص گدا نباید خودش را مستحق اجابت بداند؛ در خانه خدا ما هیچ حقی نداریم بنا بر این در ضمن دعا خوب است گاهی به سجده برویم به نیت این‌که از خجالت در درگاه خدا قرار گرفته‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان با اشاره به دعای ابوحمزه ثمالی گفت: تکبر فقط برازنده خدا است زیرا به معنای حقیقی صفات خوب را دارد، یکی از رمز‌های استجابت دعا این است که انسان خودش را هیچ بداند؛ حتی وقتی رعایت تقوا می‌کنیم، لطف خداست و مدیون وی هستیم.

وی همچنین بیان داشت: خیلی خوب است در این شب‌ها صدقه دهیم زیرا به کمک‌کردن نیاز داریم تا به رشد و تعالی برسیم، باید عمل صالح را در هر 3 شب قدر انجام دهیم؛ برخی سخن‌هایی می‌زنند که انسان می‌بیند چقدر با امام زمان (عج) فاصله داریم.

مهدوی در ادامه در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب عنوان داشت: باید به بیانیه گام دوم رهبری توجه خاصی داشته باشیم، این بیانیه استثنایی است که ولی فقیه تمام خاطرات خودش و آن‌چه از ما می‌خواهد را در یک‌جا جمع کرده است؛ از سال 1340 که رسما کلید انقلاب زده شد، تا اکنون نزدیک به 60 سال می‌گذرد و ثبات و هماهنگی خاصی در بین سخنان رهبری در این چندین سال وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان ادامه داد: تنها انقلاب ما است که به دلیل داشتن شعارهای همراه با فطرت باقی مانده است، زدگی مردم از انقلاب نیست و وقتی است که مسؤولان به وظایف خود عمل نمی‌کنند و حالت اشرافی‌گری پیدا کرده‌اند، در حالی که ائمه ما وقتی در جایگاه رهبری قرار می‌گرفتند، وضعیت مالی آن‌ها پایین می‌آمد، البته بزرگان ما نیز همین‌گونه زندگی می‌کنند.

وی با بیان این‌که هستند مسؤولانی در کشور که زندگی خاصی برای خود درست کرده‌اند و این درست نیست، گفت: رهبر در بیانیه گام دوم مشروعیت مسؤولان را منوط به این نکته می‌دانند که وارد دنیا شوند، در بیانیه دوم بعد از مقدمه 7 اثر انقلاب بیان شده است و مهم‌ترین تفاوت زمان کنونی با زمان طاغوت بحث ولایت فقیه است و‌ این نکته در بیانیه نیامده است تا کسی فکر نکند رهبری از خود تعریف می‌کند.

مهدوی در‌ پایان خاطر‌نشان کرد: در قسمت دوم 7 کار از ما تقاضا شده است اما ریشه همه در یک چیز خلاصه می‌شود که جهاد ما در داشتن امید است، در سال‌های گذشته مشکلاتی برای کشور به وجود آمده است که اگر برای کشوری دیگر به وجود می‌آمد برای نابودی‌اش کافی بود؛ در یکی از خواسته‌ها در خصوص فرهنگ زندگی صحبت شده است، فرهنگ ما بسیار غنی‌تر از غرب است.

انتهای پیام/63099/ص30/

نظر شما