شناسهٔ خبر: 33098152 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ادعای یک وارد کننده درباره راه‌اندازی تابلوی خرید ارز حاصل از صادرات در سامانه جامع تجارت/ ارز واردات موبایل تامین شد

یک فعال بازار موبایل ادعا کرد: از اول اردیبهشت‌ 98 برای خرید ارز حاصل از صادرات، تابلوی ارزی در سامانه جامع تجارت ایجاد شده و واردکنندگان می‌توانند به آسانی ارز بخرند و ارز خریداری شده را تحویل بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سلیمانی فعال بازار تجارت تلفن همراه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: وعده تسهیل‌گری وزارت صنعت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بانک مرکزی در واردات گوشی تلفن همراه به طور کامل محقق شده است و با تامین ارز لازم برای ثبت سفارش، در حال حاضر در عمل ثبت سفارش گوشی موبایل بسیار تسهیل شده است. 

وی توضیح داد: چند نوع ارز از جمله ارز حاصل از صادرات، اشخاص و نیمایی وجود دارد که امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات وجود داشت و از اول اردیبهشت‌ماه 98 برای این نوع ارز، تابلوی ارزی در سامانه جامع تجارت ایجاد شده و واردکنندگان می‌توانند، به آسانی در این سامانه ارز بخرند و همان روزی که وجه واریز می‌شود، ارز خریداری شده را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: بنابراین واردکنندگان گوشی تلفن همراه دیگر مشکل تامین ارز برای واردات ندارند و با شرایط جدید واردکننده می‌تواند به سرعت اقدام به ثبت سفارش و واردات کالا برای تامین نیاز بازار کند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: در نتیجه تسهیل تامین ارز برای واردات توانسته‌ایم با کاهش سود، قیمت کالا را نسبت به قیمت‌های موجود در بازار حدود 3 تا 5 درصد را کاهش دهیم که هم‌اکنون این کالاها در بازار عرضه شده‌‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما