شناسهٔ خبر: 33098027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تظاهرات معترضان به تغییرات آب و هوایی در ۱۲۰ کشور

هزاران تن از جوانان اروپایی روز جمعه در خیابان‌های شهر‌های مختلف ۱۲۰ کشور جهان در اعتراض به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، هزاران تن از جوانان اروپایی در اعتراض به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، تظاهرات کردند.

روز جمعه خیابان‌های شهر‌های مختلف ۱۲۰ کشور جهان صحنه تجمع جوانان معترضان به تغییرات آب و هوایی بود؛ موضوعی که در اروپا برای انتخابات روز یکشنبه این قاره به امری تبلیغاتی تبدیل شده که روی نتایج آن تاثیر گذار است.

این اعتراضات از ۱۵ مارس سال جاری میلادی و به ابتکار «گرتا تونبرگ» فعال ۱۶ ساله سوئدی آغاز شده است. او پیش از این گفته بود ما به خیابان می‌آییم تا بزرگتر‌ها از خواب بیدار شوند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات امروز پاریس در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ و در پاسخ به این سوال که آیا این بسیج مردمی برای مجبور کردن مقامات دولتی کشور‌ها به انجام کار‌های عملی و نجات دادن کره زمین و مبارزه با گرم شدن زمین کافی است، گفت: «​طبقه سیاسی کشور‌ها باید پیام ما را شنیده باشند و برای جلوگیری از گرم شدن بیشتر زمین اقدامی محسوس و جدی انجام دهند؛ چرا که ما رای دهندگانی هستیم که باید آن‌ها آراء ما را کسب نمایند و گرم شدن زمین موضوعی است که با سرنوشت تمامی ما سروکار دارد.»

در فرانسه U بیش از ۱۳۰ راهپیمایی برنامه ریزی شده است و جمعیت زیادی از دانش آموزان و دانشجویان روز جمعه در پاریس همچون بسیاری دیگر از شهر‌های جهان به خیابان آمدند. در اروپا علاوه بر پاریس و برلین گردهمایی‌های متعددی در بروکسل، پایتخت سیاسی اتحادیه اروپا، پراگ، لیسبون، مادرید و کلن برپا شد. در نروژ شخص نخست وزیر هم در جمع تظاهرگنندگان حضور یافت.

در نخستین راهپیمایی برای تغییرات اقلیمی که در ۱۵ مارس سال جاری میلادی برگزار شد بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ۱۲۳ کشور به خیابان‌ها آمدند.

سازمان‌دهندگان راهپیمایی روز جمعه شرکت بیش از یک میلیون و چهار صد هزار نفر در سراسر جهان در این ابتکار را پیش بینی کرده اند. روند صعودی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نباید فراتر از سال آینده ادامه یابد و ضروری است از سال آینده روند آن تغییر کند و کاهش یابد تا بتوان از پیامد‌های مخرب تغییرات اقلیمی برای زمین و انسان‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما