شناسهٔ خبر: 33098002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از ۲ هزار طرح در فارس

تسهیلات اشتغال به بیش از ۲ هزار طرح در استان فارس پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: تاکنون ۲۹۵ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۲۱ طرح بر اساس آئین نامه و رسته‌های مندرج در سامانه کارا در استان فارس پرداخت شده است.
سهراب مختاری افزود: این میزان تسهیلات در بخش‌های خدمات، صنعت، کشاورزی هزینه شده و برای بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: در طرح‌های مصوب پرداختی ۳ و ۷۴ درصد تسهیلات به طرح‌های ایجاد و تکمیلی، ۲۳ درصد به طرح‌های توسعه‌ای و ۷ و ۲ دهم درصد به طرح‌های متقاضی سرمایه در گردش تعلق گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اظهارداشت: این میزان نشان دهنده این است که بیشترین تعداد متقاضی تسهیلات روستایی در استان در بخش صنعت و مربوط به طرح‌های ایجاد و تکمیلی بوده است.
مختاری افزود: در بخش کشاورزی بیشترین تعداد تسهیلات پرداختی به ترتیب مربوط به رسته‌های تولید انواع محصولات گلخانه ای، پرورش دام سبک و سنگین و فراوری گیاهان دارویی و در بخش صنعت مربوط به رسته فرش دست باف، صنایع دستی، پوشاک و بسته بندی انواع محصولات و در بخش خدمات مربوط به رسته‌های گردشگری، طبیعت گردی و فناوری اطلاعات بوده است.
وی گفت: سامانه تسهیلات اشتغال (کارا) به نشانی https://kara.mcls.gov.ir برای پرداخت تسهیلات در قالب دو گروه «تسهیلات اشتغال فراگیر» و «تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری» طراحی شده است.

نظر شما