شناسهٔ خبر: 33097969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام‌جمعه شهرکرد: به من نگویید «آیت‌الله»

امام جمعه شهرکرد با ارسال نامه برای یکی از رسانه‌های استان که وی را آیت الله خطاب کرده بود واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام از علمای حوزه علمیه است که از ابتدای نوجوانی وارد حوزه علمیه شد. وی تحصیلات حوزوی را در کنار مبارزات انقلابی تا مباحث خارج فقه و اصول در حضور اساتیدی چون آیات عظام فاضل لنکرانی و مکارم شیرازی سپری کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام که امامت جماعت سامان و گلپایگان را در کارنامه خود دارد، توانست با ارائه طرح موفق «مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی» نظر مقام معظم رهبری را جلب کند و در سال 90 با حکم معظم له به امامت جمعه شهرکرد و نمایندگی ایشان در چهارمحال و بختیاری منصوب شود.

تمرکز در سبک زندگی و نحوه مدیریت حجت الاسلام و المسلمین نکونام بیانگر ساده‌زیستی، جدیت در رسیدگی به امور محرومان، حساسیت نسبت به مبانی اعتقادی و مسایل فرهنگی جامعه و دوری از زرق و برق دنیایی است. سفرهای طولانی مدت در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری مانند بازفت و موگویی، داشتن ملاقات مردمی روزانه بعد از نماز ظهر، مطالبه موضوعات فرهنگی از مسؤولان، حضور در جلسات، بدون تشریفات مرسوم و ... دلایلی برای اثبات ادعای فوق هستند. (برای جزییات بیشتر اینجا و اینجا را بخوانید)

اولین بار کدام رسانه‌ها و با چه هدفی واژه «آیت الله» را به کار برد؟

شاید به همین دلیل است که مواضع امام جمعه شهرکرد برای ضدانقلاب سنگین تمام می‌شود و هر از گاهی این رسانه‌ها به دنبال تسویه حساب با وی بر می‌آیند.

در ماه‌های گذشته و در پی یک اعلام موضع توسط امام جمعه شهرکرد، برخی رسانه‌های ضدانقلاب با تحریف سخنان وی و با هدف تخریب، اقدام به تمسخر کردند و با نسبت دادن تعابیری کذب به امام جمعه با تکرار مطالب سخیف و کذب، برای اولین بار، او را «آیت الله» خطاب کردند.

مدتی بعد از این اتفاق خبرنگار سیمای استانی در کمال تعجب امام جمعه شهرکرد را «آیت الله» خطاب کرد و مجددا خواسته یا ناخواسته حواشی قبلی را احیا کرد.

تکرار متعدد این حرکت در سایر خروجی‌های صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری باعث دامن زدن به موضوع و ایجاد حواشی جدید شد.

به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، اخیرا حجت الاسلام و المسلمین نکونام پس از چندین نوبت تذکر شفاهی، اکنون با ارسال نامه‌ای به مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان خواهان اصلاح این رویه شده است.

متن نامه امام جمعه شهرکرد به مدیرکل صداوسیمای استان در زیر آمده است:

مدتی است که از کلام نورانی آیت الله برای این حقیر استفاده می‌شود؛ اولاً: آیت حق جلّ‌وعلا بودن از شئـُون بلندی است که این رو سیاه غرق ظلمات را نشاید.

ثانیاً: تاکنون دو سه نوبت در جلسات، خود و دیگران را از اینگونه أمور بر حذر داشته و گفته‌ام بنده را جز محمدعلی نکونام نخوانند.

ثالثاً: این حقیر علیرغم شرکت سال‌های متمادی در دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افتخارم آن است که مسئله‌گو باشم و احکام الهی را برای جامعه و عباد الرّحمن تبیین نموده و مروج الاحکام باشم.

رابعاً: از حضرت حق جلّ و علا مدام مسألت داشته‌ام که بی‌ادّعا و بی‌‌توقع انجام وظیفه نموده و زینت لباس مقدس طلبگی باشم و اکنون اگر در سلک خادمی دستگاه مهدوی بعنوان یک طلبه پذیرایم باشند فخر دنیا و آخرت را خواهم داشت.

علیهذا ضمن تشکر از حسن ظن آن رسانه و دیگر بزرگوارانی که از حوزه‌های علمیه و مراکز و شخصیت‌ها اظهار لطف دارند عاجزانه تقاضامندم این حقیر را در انجام وظایف یاریگر بوده و در ظلمات و زرق و برق القاب گرفتارم ننمایند.

از همه اعزّه مومنین و مومنات خواهشمندم این عبد عاصی، از قافله مانده، پای در گِل فرو رفته، روسیاه محروم و ظلمت‌زده مغموم را در این ماه مبارک از دعای خیرتان بهره‌مند نمایید.

انتهای پیام/3339/م

نظر شما