شناسهٔ خبر: 33097684 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

رانیری: رم را ترک می‌کنم اما همچون همیشه و تا ابد طرفدار رم خواهم ماند؛ بازی با پارما، جشن خداحافظی دنیله ده روسی است

سرمربی 67 ساله از جیمز پالوتا بابت اینکه به او اجازه داد دوباره حس مربیگری روی نیمکت رم را تجربه کند، تشکر کرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در آستانه دیدار با پارما در هفته سی و هشتم سری آ، کلودیو رانیری در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان سرمربی رم حاضر شد.

به نقل از وبسایت رسمی رم و Football-Italia؛ رانیری گفت:

شما ممکن است یک فصل خوب داشته باشید و فصل دیگر اینطور نباشد؛ درست مثل درست کردن نوشیدنی. تاکستان شما همان تاکستان است اما بعضی سال‌ ها نوشیدنی‌تان فوق‌ العاده می شود و بعضی سال‌ ها آنطور که همه انتظار دارند، نمی شود. رم پس از چند فصل خوب، این بار فصل مناسبی را سپری نکرد و این موضوع در فوتبال طبیعی است.

وقتی به اینجا آمدم، ناامیدی زیادی در اطراف باشگاه بود؛ بازیکنان بی روحیه بودند چون انتظار زیادی از این فصل داشتند. به نظرم توانستم روی عملکرد تیم در فاز دفاعی تاثیرگذار باشم. فکر می کنم فازیو و انزونزی نشان دادند چه بازیکنان توانایی هستند. از توانایی فازیو آگاه بودیم درحالیکه انزونزی فقط به زمان نیاز داشت تا دل هواداران را به دست بیاورد. وقتی در لسترسیتی بودم برای جذب او اقدام کردم. 

در حالت عادی و در آن مقطع، پیشنهاد هیچی تیمی به جز رم را قبول نمی کردم. من اهل رم و طرفدار جالوروسی هستم بنابراین باعث افتخارم بود که دوباره روی نیمکت این تیم بنشینم. پیشنهاد سایر تیم ها را در شرایط مشابه رد می کردم اما اگر رم می خواست حتی برای فقط یک بازی حاضر به همکاری بودم. آینده خوبی در انتظار رم است چون بازیکنان مستعد زیادی در ترکیب این تیم حضور دارند. مطمئن هستم که رم در آینده عملکرد خوبی خواهد داشت. رم برای من همه چیز است و به عنوان یک هوادار نمی توانستم پیشنهاد تیمی که عاشق آن هستم را رد کنم. اوضاع واقعا مناسب نبود و فقط کافی است حجم انتقادات پس از دو شکست مقابل اسپال و ناپولی را به یاد بیاورید. مربیان دوست ندارند روی اعتبار خود ریسک کنند اما رم برای من متفاوت است.

از آنجایی که بازی آخرم است باید از جیمز پالوتا تشکر کنم که این شانس را به من داد تا دوباره هدایت تیم محبوب خود را برعهده بگیرم. از رم می روم اما همچون همیشه و تا ابد هوادار این تیم باقی می مانم. به نظرم نباید انتظارات هواداران را بالا ببریم؛ رم چندین سال، پای ثابت لیگ قهرمانان اروپا بود و حالا آنها احتمالا در فصل آینده باید در دور پلی آف لیگ اروپا حاضر شوند؛ ناامیدی بزرگی است اما رم تیم خوبی محسوب می شود و آینده به تصمیمات باشگاه و سرمربی بعدی بستگی دارد. رم می تواند پس از مدتی بازی در لیگ اروپا دوباره خود را برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا آماده کند. باشگاه همیشه ثابت کرده به دنبال حفظ تراز مالی و تعادل در امور اقتصادی است و به نظر من هم این درست ترین کار است. هواداران حق دارند از اتفاقات پشت صحنه ناراضی باشند اما من به عنوان مربی معتقدم رم نسبت به دوره قبلی حضورم در اینجا، تیمی قدرتمندتر شده و از ساختار خوبی برخوردار شده است.

هنوز از نظر احتمالات برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا شانس داریم. ابتدا باید 5 گل مقابل پارما بزنیم و سپس ببینیم در سایر بازی ها چه می شود. ناامید نمی شویم و تا آخرین لحظه بهترین عملکرد خود را به نمایش می گذاریم چون من از آن افرادی هستم که تا آخرین لحظه دست از تلاش برنمی دارم. اگر سهمیه را نگرفتیم سپس به آنهایی که سوم و چهارم می شوند تبریک خواهیم گفت.

آخرین بازی دنیله ده روسی؟ او از دقیقه اول با بازوبند کاپیتانی به میدان می رود. نمی دانم با توجه به قوانین از بازوبند شخصی اش استفاده می کند یا خیر اما اگر استفاده کرد، من خودم شخصا جریمه این کار را می پردازم. به خاطر دنیله باید بازی فوق العاده ای مقابل پارما انجام بدهیم؛ این یک جشن است و همه هواداران روی سکوهای المپیکو باید به افتخار ده روسی، ایستاده او را تشویق کنند. امیدوارم جوی بر استادیوم حاکم شود که دنیله شایسته آن است. جوی می خواهم که در آن همه در حال ابراز عشق خود به ده روسی هستند. شبی احساسی برای ده روسی و هواداران خواهد بود چراکه او برای آخرین بار پیراهن و بازوبند کاپیتانی رم را از تن خارج می کند. خداحافظی عاشقانه ای در پیش است؛ دنیله بابت همه کارها و فداکاری هایش شایسته چنین شبی است.

برای ده روسی فرقی نمی کرد که پیراهن رم را می پوشد یا تیم ملی ایتالیا؛ او همیشه با تمام وجود، شور و اشتیاق خود در آن پیراهن را بروز می داد. قطعا وی در همه بازی ها بهترین نبود اما 100% تلاش می کرد بهترین بازی اش را انجام بدهد. ده روسی کیفیت لازم و شخصیت فوق العاده ای داشت؛ دنیله از این قابلیت برخوردار بود که کنترل رختکن را برعهده بگیرد تا هم تیمی هایش بتوانند در سختی ها به او تکیه کنند.

من همیشه فردی احساساتی بوده ام و این مورد در مورد رم تشدید می شود. خوشحالم که در جشن دنیله حضور دارم. اینجا را با آغوشی باز ترک می کنم و امیدوارم در آینده رم را همیشه در بالاترین سطح ببینم. بهترین ها را برای رم می خواهم. هنوز حس یک مربی در سطح اول فوتبال اروپا را دارم و به تیمی می روم که پروژه ای جذاب به من پیشنهاد کند. رم ترکیب خوبی از جوانان و با تجربه ها دارد. قطعا انتظارات از بازیکنان جوان بیشتر بود اما اشکالی ندارد. ساختار ترکیب رم سالم و مستحکم است؛ همه می خواهند عملکرد بهتری داشته باشند و خود را نشان بدهند بنابراین سرمربی آینده از صفر شروع نخواهد کرد. قطعا رم به دلیل نرسیدن به لیگ قهرمانان اروپا، مشکلاتی در تابستان خواهد داشت اما این باشگاه از صفر کارش را شروع نمی کند چون رم همیشه ساختار قدرتمندی داشته است. رم با مربی جدید و مطابق افکار او، راه جدیدی در پیش خواهد گرفت.

از این دوره کوتاه حضورم در رم لذت بردم و سرگرم شدم. هر مربی عاشق این است که هدایت تیم شهر خود، تیمی که از بچگی روی سکوهای ورزشگاه خانگی و خارج از خانه آنرا تشویق کرده، برعهده بگیرد. این حسی متفاوت نسبت به سایر تجارب است. واقعا لذت بخش بود.

نظر شما