شناسهٔ خبر: 33097666 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ حامد افروغ

دفاع مقدس؛ نسخه عملیاتی ملت برای مواجهه با دشمن

دفاع مقدس همچون گنجینه‌های طلا که پشتوانه بازار پولی کشور است، پشتوانه فرهنگ این مرز و بوم است که اگر فراموش شود، فرقی با خزانه‌های غارت‌شده توسط اختلاس‌گران نخواهد داشت؛ لذا رجوع آحاد ملت به این گنجینه که نسخه عملیاتی برای پیشرفت کشور و مواجهه با دشمن است، بر غنای آن افزوده و آن را از دستبرد مزدوران فرهنگی دشمن که در لباس‌های مختلف جلوه‌گرند، در امان می‌دارد.

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ کشیده شدن دامنه تشدید جنگ روانی دشمن علیه ملت ایران مبنی بر حمله نظامی و چنگ و دندان نشان دادن جنگ‌طلبان آمریکایی علیه ایران، با سالروز پیروزی رزمندگان اسلام در خرمشهر، در پس همه ظواهری که دارد، در باطن خود یادآور روزهایی است که علی‌رغم ضعف نظامی ایران در اوان پیروزی انقلاب، استکبار با همه حمایت مالی و نظامی و حتی انسانی که از رژیم بعث عراق داشت، نتوانست پشت ملت ایران را به خاک برساند و در برابر تاریخ، مقابل عظمت روحیه و اراده ملت زانو زد.

دفاع مقدس در دل خود اگر چه برخوردار از رمز و رازهای بسیاری برای تامین عزت و سرافرازی ایران و ایرانی است، اما آنچه که بر تارک این برهه از تاریخ کشور می‌درخشد، روحیه استقامت در برابر استکبار است و عمل به دستور قرآنی «واستقم کما امرت و من تاب معک».

روحیه استکبارستیزی ملت ایران که اوج عظمت و شکوه خود را در دوران دفاع مقدس به رخ همگان کشید، در طول تاریخ از ایرانی جماعت، الگویی ساخت که در عالم شهره به عزتمندی شوند، روحیه‌ای که به تلاش مرموز و مستمر دشمن همواره مورد هجوم و تخطئه بوده و با وارونه‌نمایی آن توسط مزدوران فرهنگی دشمن، از آن تعبیر به جنگ‌طلبی و صلح‌کُشی شده است. از این روست که دشمن با امید به سیاه‌لشکر مجازی خود و قلم به دستانی که جز بزک نداشته‌های دشمن و بزرگ‌نمایی توحش آنان کاری بلد نیستند و واقعیت‌ها و حقیقت‌های ملت ایران را در پس ناله‌های مجازی خود پنهان کرده اند، جنگ روانی حمله به ایران را کلید زد تا بلکه از این رهگذر از سفره ترس مرعوبین خود، لقمه‌ای بچیند.

دفاع مقدس همچون گنجینه‌های طلا که پشتوانه بازار پولی کشور است، پشتوانه فرهنگ این مرز و بوم است که اگر فراموش شود، یا گرد غربت بر آن بنشیند، فرقی با خزانه‌های غارت شده توسط اختلاس‌گران نخواهد داشت. لذا رجوع آحاد ملت به این گنجینه که نسخه عملیاتی برای پیشرفت کشور و مواجهه با دشمن است، بر غنای آن افزوده و آن را از دستبرد مزدوران فرهنگی دشمن که در لباس‌های مختلف جلوه‌گرند، در امان می‌دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما