شناسهٔ خبر: 33097654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

بازگشت به برجام؛ شعار انتخاباتی یک نامزد انتخابات 2020 آمریکا

«تولسی گابارد» یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، واشنگتن را به برجام باز می گرداند.

صاحب‌خبر -

العالم-آمریکا

گابارد در مصاحبه‌ای که شبکه فاکس نیوز روز جمعه منتشر کرد، در مورد مواضع ضدایرانی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: تصمیم‌هایی که این دولت در مورد ایران اتخاذ کرده اوضاع را بهتر نکرده بلکه بدتر کرده است.

وی با اشاره به آنچه که «نواقص» و «نگرانی ها» در خصوص توافق هسته‌ای خواند، گفت: این مسائل باید به طور جداگانه و ضمن حفظ توافق هسته‌ای بررسی شود.

گابارد ۳۸ ساله افزود: من اگر رئیس جمهوری شوم، به توافق هسته‌ای با ایران بازمی گردم و اختلافات را به طور جداگانه و خارج از آن حل می‌کنم.

این نامزد دموکرات‌ها همچنین گفت: از تنش‌هایی که پیش آمده است، می کاهد.

گابارد که سابقه حضور در ارتش آمریکا را دارد در ادامه مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد: من در مقام ریاست جمهوری به جنگ‌های بیهوده برای تغییر رژیم پایان می‌دهم؛ خواه این اقدامات علیه کشورهایی مانند ونزوئلا و ایران باشد یا سوریه.

گابارد که در حال حاضر نماینده ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان است، گفت: به عنوان رئیس جمهوری تلاش خواهم کرد به جنگ سرد جدید و تنش‌ها میان آمریکا و کشورهای دارای سلاح هسته‌ای مانند روسیه و چین و رقابت هسته‌ای خاتمه دهم و به خرج کردن تریلیون ها دلاری برای این جنگ‌ها و تسلیحات پایان بدهم.

تارنمای «المانیتور» ۲۹ اسفند سال گذشته در گزارشی نوشت: حداقل پنج نفر از نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به این تارنما گفتند اگر ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بماند آنها در صورت پیروزی در انتخابات بدون هیچ پیش شرطی به این توافق هسته‌ای باز می‌گردند.

«برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت، «الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست که هر دو در سال ۲۰۱۵ با رأی خود از توافق هسته‌ای حمایت کردند، و سناتور «کامالا هریس» سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا، «واین مسان» شهردار یکی از شهرهای ایالت فلوریدا و «ماریان ویلیامسون» نامزدهایی بودند که چنین وعده‌ای دادند.

نظر شما