شناسهٔ خبر: 33097573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

اقدامات داوطلبانه معین‌های اقتصادی در استان قابل توجه است

فاطمه رجب‌زاده - خراسان رضوی ـ خبرنگار: استاندار خراسان رضوی قصد دارد برنامه حرکت این استان را در مسیر توسعه در میان زوایای مثلثی تعریف کند که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تمام نقاط را دربر می‌گیرد. برنامه مثلث توسعه اقتصادی استان قرار است مسئولان را در گذر از موانع توسعه تقویت کند.

صاحب‌خبر -

«علیرضا رزم حسینی» می‌داند در شرایط کنونی و با وجود کمبود منابع مالی نمی‌توان معضلاتی نظیر نبود اشتغال را رفع و توزیع برابر فرصت‌های توسعه را شدنی کرد. از این رو استان را به ۱۲ منطقه تقسیم کرده و برای اجرای اهدافش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به عنوان معین‌های اقتصادی برگزیده و با آنها تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است. تمرکز استاندار بر پیشبرد اهداف توسعه استان با نسخه مثلث توسعه اقتصادی از این رو سوال برانگیز است که ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه‌ها چیست؟ او چقدر اطمینان دارد که معین‌ها یا فرماندهان اقتصادی‌اش آنچه را امضا کرده‌اند عملیاتی کنند؟ استاندار خراسان در این باره به همشهری می‌گوید: همکاری برای اجرای اهداف این طرح به ضمانت اجرایی نیاز ندارد، چون اقدامی داوطلبانه است و کسی را به کاری مجبور نکرده‌ایم که ضمانت اجرا بخواهیم. این کار دستوری و دولتی نیست.

وی بر این باور است که این روش جواب می‌دهد. رزم حسینی بیان می‌کند: من برای حرکت به سمت توسعه در این استان پیشنهادی داده‌ام، پیشنهادی که قبل از این در قلعه گنج کرمان جواب داده است. این پیشنهاد در خراسان رضوی با پاسخ مثبت خیران اقتصادی مواجه شد و ما برای مشخص بودن برنامه تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده‌ایم. معین‌های اقتصادی، یعنی همان خیران، می‌دانند که این اقدام برکاتی برای خودشان و مردم دارد و تا امروز کسی برای مشارکت در اجرای طرح جواب رد نداده و کار هم خوب پیش رفته است. همه آمده‌اند و امضا کرده‌اند.

اجرای تفاهم‌نامه‌ها از مدتی قبل در نقاط مختلف استان آغاز شده و گزارش‌هایی از روند کار به من ارائه شده است. آن‌طور که استاندار خراسان می‌گوید پیشبرد این طرح ارائه الگویی برای ایجاد توسعه در نقاط مختلف کشور است. از نظر او هر منطقه در کنار مشکلات و کمبودها، فرصت‌ها و قابلیت‌هایی دارد و مسیری منحصربه‌فرد برای توسعه که می‌توان آن را با کمک فعالان اقتصادی هموار کرد و در قالب این طرح به اهداف دست یافت. او مطمئن است که پیگیری‌های مجدانه و همکاری خیرخواهانه معین‌های اقتصادی این طرح را در خراسان رضوی به سرانجام می‌رساند و تاکید می‌کند باید در این مورد خوش‌بین بود. ارزیابی او از روند اجرای طرح تا به امروز خوب است.  رزم حسینی می‌افزاید: باید بگذاریم کار پیش برود. معین‌ها فعالانه در حال ایجاد بستر برای تحقق مفاد تفاهم‌نامه هستند و این همکاری پاسخ می‌دهد. از آنجا که برای اجرای این طرح فراخوان داده‌ایم به موفقیت دست خواهیم یافت، چراکه نتیجه مشارکت همگانی روشن است.

نظر شما