شناسهٔ خبر: 33097034 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بازی که تاریخ را عوض کرد

صاحب‌خبر -

قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۴ که با پیروزی برابر اتلتیکومادرید در دیدار نهایی اتفاق افتاد تاریخ را عوض کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، امروز ،۲۴ می سال ۲۰۱۹، پنج سال از یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ رئال مادرید می‌گذرد. سفیدپوشان با معجزه سرخیوراموس در لیسبون توانستند پس از ۱۲ سال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرند. این قهرمانی مادرید را وارد دومین دوره طلایی کرد و این تیم توانست در پنج سال چهار بار جام را بالای سر ببرد.
بزرگ‌ترین داربی جهان
برای نخستین بار دو تیم از یک شهر به مهم‌ترین فینال باشگاهی در جهان رسیدند. سفیدپوشان باید در لیسبون به مصاف همشهری‌شان اتلتیکو مادرید می‌رفتند. رقابت دو همشهری در ورزشگاه دا لوژ به یکی از بهترین داربی‌هایجهان تبدیل شد.
بدون ژابی، با خدیرا
دو تیم در شرایط خاص به این دیدار رسیدند. مادرید بدون ژابی آلونسو محروم باید بازی می‌کرد و کارلو آنچلوتیسامی خدیرا را جایگزینش کرد که به تازگی آسیب دیدگی مهمی را پشت سر گذاشته بود. بازی سطح بالایی در جریان بود. کریستیانو رونالدو و کریم بنزما شکننده بازی می‌کردند و از سطح خود فاصله داشتند. در طرف دیگر دیگوکاستا که به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود تنها توانست چند دقیقه در میدان حضور داشته باشد. اولین تعویض اتلتیکو خیلی زود اتفاق افتاد.
خروج کاسیاس
هر دو تیم قدرتمند ظاهر شدند. گرت بیل بهترین فرصت را برای گلزنی داشت اما نتوانست مادرید را پیش اندازد. در دقیقه ۳۷ شرایط عوض شد. اتلتیکو در یک بازی حساب شده توانست با یک گل پیش بیفتد. دیگو گودین برابر خروج بد ایکر کاسیاس به هوا بلند شد و دروازه مادرید را باز کرد. دیگو سیمئونه به گلی که می‌خواست دست یافت. این گل برای قهرمانی کافی بود.
واکنش کارلتو
آنچلوتی تغییراتی در ترکیب انجام داد. در بین دو نیمه خدیرا و فابیو کونترائو را تعویض کرد تا ایسکو و مارسلو به میدان بروند. مادرید شرایطش بهتر شد و اتلتیکو به خوبی دفاع می‌کرد. روخی بلانکو توانسته بود با چنین روشی فاتح لالیگا شود و به نظر می‌رسید می‌تواند به فتح قله اروپا نیز دست یابد.
دقیقه ۹۲:۴۸
زمان به کندی می‌گذشت. اتلتیکو خود را قهرمان می‌دید اما مادرید ناامید نشده بود و در دقایق پایانی کاملاً بازی را در اختیار داشت. 
آنها به دروازه تیبو کورتوا نزدیک می‌شدند اما گل تساوی به ثمر نمی‌رسید تا این که در سومین دقیقه وقت‌های اضافه (پنج دقیقه وقت اضافه گرفته شده بود) سرخیو راموس تا نقطه پنالتی پیش رفت تا با قدرت و هدفمند به توپ با سر ضربه بزند. توپ وارد دروازه شد تا نیمی از مادریدی‌های ورزشگاه دا لوژ سر و از پا نشناسند. راموس مرد نیمه نهایی‌ها باز هم در مرکز توجه قرار گرفت. کابوس ۴۰ سال پیش برای اتلتیکو زنده شد. در آن فینال هانس گئورگ شوارتزنبک توانست گل مساوی را برای بایرن مونیخ به ثمر برساند.
سونامی سفید
بازی در حالی در وقت‌های اضافه پیگیری شد که رئال مادرید پر انگیزه بود. سفیدپوشان برابر حریفی که با گل راموس از لحاظ ذهنی تخریب شده بودند به دنبال گل پیروزی بودند. 
روخی بلانکو هم‌چنین از لحاظ جسمانی به خاطر یک فصل سخت تضعیف شده بود. پاس هوشمندانه آنخل دی ماریا به بیل باعث شد بازی ۲ بر یک به نفع مادرید شود. سپس مارسلو در یک حرکت فردی کار را برای اتلتیکو تمام کرد. آخرین گل به نام رونالدو ثبت شد تادسیما برای رئال باشد.
و…  جام‌های دیگر
لیسبون مسیر را برای جام‌های دیگر باز کرد. مادرید در فینال میلان (دوباره برابر اتلتیکومادرید)، کاردیف و کی‌یف هم جشن قهرمانی گرفت. سری قهرمانی‌هایی که از زمان آلفردو دی استفانو دیده نشده بود. فینال لیسبون بازی بود که تاریخ را برای مادریدی‌ها عوض کرد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما