شناسهٔ خبر: 3309661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس حوزه هنری اردبیل:

۳۹ اثر هنری اردبیل رتبه‌های ملی و بین‌المللی کسب کردند

خبرگزاری تسنیم: رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۳۹ اثر هنری در استان اردبیل تولید شده که این آثار رتبه‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امیر رجبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: حوزه هنری یک نهاد انقلابی است که با محوریت توجه به هنر دینی و معنوی فعالیت می‌کند که تولید آثار هنری براساس ارزش‌های دینی و معنوی از اهداف این مجموعه است.

وی در تشریح شاخص‌ترین عملکردهای حوزه هنری استان اردبیل گفت: ابتدا فعالیت‌های این حوزه در بخش آموزش و معرفی چهره‌های شاخص در عرصه هنری است و اغلب هنرمندان که صاحب مقام و رتبه هستند آموزش‌دیده و پرورش‌یافته حوزه هنری بوده‌اند.

رجبی تصریح کرد:‌ در عرصه تولید کتاب 39 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف با محتوای شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، شعر و انقلاب اسلامی به چاپ رسیده و از ابتدای سال 87 تا به امروز 380 جایزه و مقام نصیب هنرمندان استان اردبیل هم در جشنواره‌های ملی و هم بین‌المللی شده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: از ابتدای امسال 39 عنوان اثر هنری در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی از استان اردبیل حائز رتبه شدند که استان اردبیل در حوزه ادبیات پایداری در کشور یک قطب محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بزرگداشت‌های چهره‌های شاخص هنری در گذشته در این استان به خوبی انجام شده است و ما قصد داریم که این کار را ادامه دهیم و از چهره‌های هنری شاخص که برای استان اردبیل افتخارآفرین بوده‌اند و سال‌ها در عرصه‌ها هنری با آموزش هنرجویان حوزه هنری استان اردبیل تلاش کرده‌اند، تقدیر کنیم.

رجبی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های متعدد هنری در زمینه‌های مختلف به انجام رسیده که خوشبختانه این برگزاری نمایشگاه‌ها با استقبال هنرمندان روبه‌رو شده است و امسال تئاتر کافه سایه که از تولیدات حوزه هنری استان است به جشنواره تئاتر فجر راه یافته که امیدواریم در این جشنواره موفقیتی حاصل شود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل اظهار کرد: نخستین رویکرد ما در حوزه هنری همگرایی با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان اردبیل برای هم‌افزایی بوده که امیدواریم بتوانیم برای انجام کارهای مشارکتی با سایر دستگاه‌ها نیز همکاری خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی ما توجه و تمرکز به بخش آموزش حوزه هنری است که این خود یک سلاح غیرقابل‌انکار است و باید بتوانیم در برابر هجمه‌های دشمنان که در مورد مسائل فرهنگی و هنری انجام می‌شود، مبارزه کنیم.

رجبی بیان کرد: رویکرد سوم ما در حوزه هنری تمرکز در تولید آثار هنری است و معتقد این هستیم که کار هنری باید به تولید هنری بینجامد و هنر باید در خدمت ارزش‌های دینی، معنوی و اخلاقی جامعه قرار گیرد که با توجه به این موضوع تولید آثار هنری در اولویت فعالیت‌ها ما قرار دارد.

انتهای پیام/ ر

نظر شما