شناسهٔ خبر: 3309656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمله تراکتورسازی به رکورد 40 ساله

خطیبی خط‌شکن می‌شود/ شلیک توپ‌های ملوان به سمت تراکتور

با گذشت چهل سال از اولین بازی تیم‌های تراکتورسازی با ملوان، رکورد عدم پیروزی هر کدام از این دو تیم در خانه حریف پا برجاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز در انزلی مهمان ملوان است.

تیم تراکتورسازی تبریز در پایان هفته هفدهم با 31 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد، اما ملوان‌انزلی تنها با 11 امتیاز در قعر جدول قرار داشته و برای فرار از سقوط در تلاش است.
بازی رفت دو تیم در تبریز با گل زودهنگام ادینهو به سود تیم تراکتورسازی خاتمه یافته بود.
سابقه بازی‌های دو تیم
تراکتورسازی با ملوان در مجموع 30 بار به مصاف هم رفته‌اند که 12 بار تراکتورسازی به پیروزی رسیده و هفت بار ملوان فاتح بازی با تراکتور شده و 12 بازی نیز منجر به تساوی شده است.
نخستین بازی دو تیم در تاریخ 17 اسفند 1353 برگزار شد که ملوان در این بازی با سه گل به پیروزی رسید.
آخرین بازی دو تیم بازی دور رفت امسال در تبریز بود که گل دقیقه ششم لوسیانو ادینهو حکم به برتری تراکتورسازی داد.
بهترین برد تراکتورسازی مقابل ملوان در سال 82 با نتیجه سه بر صفر به دست آمد و بهترین برد ملوان در سال 68 با چهار گل به ثبت رسیده است.
تیم تراکتورسازی هر چند چهار بار بیشتر ملوان را شکست داده، اما آمار گلزنی دو تیم در عدد 29 برابر است.
در بین مربیان واسیلی گوجای رومانیایی با چهار پیروزی بر ملوان، بهترین آمار را به خود اختصاص داده است.
لیگ برتر
سابقه بازی دو تیم در لیگ برتر 13 بازی است که پنج بار تراکتور به پیروزی رسیده و دو بار نیز مغلوب شده و شش بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است.
با گذشت 40 سال از اولین بازی ملوان همچنان در انزلی برابر تراکتورسازی شکست‌ناپذیر بوده است. تراکتورسازی نیز دقیقا صاحب همین رکورد بوده و در تبریز هیچگاه به ملوان نباخته است.
حالا بعد از چهل سال با توجه به وضعیت فعلی تیم ملوان بهترین فرصت برای تراکتورسازی فراهم شده است که نخستین پیروزی خود را در انزلی برابر ملوان جشن گیرد.
باید تا روز جمعه منتظر ماند و دید آیا رسول خطیبی می‌تواند خط‌شکن شده و به این مهم دست یابد؟
ویژگی‌های دو تیم
مردمی‌بودن از ویژگی‌های بارز تیم‌های تراکتورسازی و ملوان است. بازی‌های دو تیم همواره جذاب و پرتماشاگر هستند. همچنین تراکتورسازی و ملوان برگزارکننده نخستین بازی فینال جام حذفی کشور بودند که ملوان با نتیجه چهار بر یک مقابل تراکتورسازی به پیروزی رسیده است.
تراکتورسازی در لیگ برتر با کسب دو عنوان نایب قهرمانی عملکرد بهتری نسبت به ملوان دارد و یک بار نیز فاتح جام حذفی شده است، ملوان نیز سه بار قهرمان جام حذفی کشور شده و همانند تراکتورسازی تجربه حضور در باشگاه‌های آسیا را داشته است.

انتهای پیام/60002/ع40/چ3000

نظر شما