شناسهٔ خبر: 33096062 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج):

پیروان ولی‌فقیه باید بیانیه گام دوم را جدی بگیرند

71461

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در آیین رونمایی از کتاب "مبانی قرآنی بیانیه گام دوم" گفت: مطالب بیانیه گام دوم را باید در محافل مختلف با ریشه‌های قرآنی آن بیان کنیم تا مفاهیم آن گسترش پیدا کند، کسانی که می‌خواهند پیرو ولی فقیه باشند، باید بیانیه گام دوم را جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آئین رونمایی از کتاب "مبانی قرآنی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری" نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با حضور حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) روز جمعه سوم خرداد همزمان با سیزدهمین روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در غرفه خبرگزاری ایکنا برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین متوسل در این مراسم در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه معارف قرآن و سیره و سنت پیامبر (ص) بنا شده است. قرار گرفتن پسوند اسلامی در کنار انقلاب اسلامی، آن را از دیگر انقلاب‌ها متمایز می‌کند. رهبری این انقلاب را یک مرجعیت دینی بر عهده داشته و نیز آرمان این انقلاب احیای قرآن در جهان امروز بوده است. عموماً انقلاب‌ها به منظور دستیابی به اهداف خاصی اتفاق افتاده‌اند، اما انقلاب اسلامی به همه نکات و مطالبات سیاسی و اجتماعی توجه داشته و در عین حال آرمان اصلی آن احیای قرآن و اسلام در جهان بوده است. شعارهای مردم پیش از انقلاب و پیام‌های صادر شده از سوی امام (ره) نشان می‌دهد بنای انقلاب این نبوده که به مرزهای جغرافیایی ایران محدود باشد.
متوسل گفت: توجه به این نکته مهم است که اگر انقلاب اسلامی چهل سال توانسته دوام بیاورد به این خاطر است که از انقلاب سیاسی صرف به دور بوده، هیچ انقلابی با این شرط ادامه حیات پیدا نمی‌کند. انقلاب اسلامی با گذشت چهل سال هنوز مدعی است که به اهداف خود نرسیده و آرمان‌های آن محقق نشده است. رهبری دائماً به این نکته اشاره می‌کنند که مراقب باشید انقلابی بمانید و تفکر انقلابی را حفظ کنید. پشت این انقلاب ریشه دینی بسیار قوی وجود دارد که هم انقلاب را حفظ کرده و هم منجر به صدور بیانیه گام دوم شده است.
به گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)، بیانیه گام دوم که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، در نگاه عموم مردم و به خصوص کسانی که از بیرون نگاه می‌کنند یک بیانیه سیاسی است که گذشته، حال و آینده انقلاب را تبیین می‌کند، اما آنچه ایشان در این بیانیه بیان کرده‌اند، بر پایه مبانی دینی اساسی و پایداری است که همیشه پایدار خواهد ماند. رهبر انقلاب یک چهره قرآنی هستند که در مشهد و در زمان مبارزات به طرح اندیشه حقیقی اسلامی که امروزه از آن با عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی یاد می‌شود، می‌پرداختند. مقام معظم رهبری معارف قرآن را در سینه داشته‌اند، اما بیانیه گام دوم را با زبانی سیاسی و در جایگاه رهبری یک کشور به رشته تحریر درآورده‌اند. قالب بیانیه سیاسی است، اما بر پایه‌های مبانی قرآن است.
متوسل همچنین درباره کتاب مبانی قرآنی بیانیه گام دوم، گفت: آقای قرائتی این بیانیه را کامل مطالعه کردند و گفتند سه‌بار بیانیه را با دقت خوانده‌ام، ایشان ضمن متمرکز شدن بر محتوای بیانیه متوجه می‌شوند هر کدام از جملات برگرفته از یک آیه است. زبان بیانیه سیاسی است، اما ایشان گفتند من به عنوان معلم قرآن وظیفه دارم آن را با زبان و قلم روان تبیین کنم تا کسانی که بیانیه را می‌خوانند، احساس نکنند که این بیانیه یک بیانیه صرفاً سیاسی است. آقای قرائتی گفتند؛ وقتی بیانیه را سه‌بار مطالعه کردم احساس کردم مبانی قرآنی آن باید بیان شود تا همه بدانند این بیانیه مبتنی بر پایه‌های اساسی اسلام است.
وی افزود: وظیفه ما این است بیانیه گام دوم را کامل بخوانیم و در جلسات، محافل، در جمع خانواده‌ها و جایگاه‌های مختلفی که هستیم مطالب بیانیه گام دوم را با ریشه‌های قرآنی آن بیان کنیم تا مفاهیم آن گسترش پیدا کند. کسانی که می‌خواهند پیرو ولی فقیه باشند باید این مسئله و بیانیه گام دوم را جدی بگیرند.
در این مراسم از کتاب "مبانی قرآنی بیانیه گام دوم" نوشته حجت‎الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رونمایی شد. همچنین در این مراسم عنوان شد این کتاب در قالب pdf و به صورت رایگان در وب‌سایت حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی موجود است.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت در مصلای حضرت امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و فردا شنبه چهارم خرداد به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام

نظر شما