شناسهٔ خبر: 33095963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتحاد ارتش و سپاه باعث پیروزی‌ در دفاع مقدس شد

سردار صابری گفت: بعد از فرار بنی صدر، سپاه و ارتش در کنار یکدیگر قرار گرفتند و با اتحاد آنها در مدتی کوتاه پیروزی‌های بزرگی نصیب ما شد.

صاحب‌خبر -
اتحاد ارتش و سپاه باعث پیروزی‌ در دفاع مقدس شدبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار سیروس صابری در چهارمین همایش محفل یاران شهدا همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که شامگاه امروز جمعه سوم خرداد در دارالشهدای تهران برگزار شد، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سال‌ها از آن روز می‌گذرد، ولی نباید فکر کنیم که آزادی خرمشهر یک اتفاق عادی بوده است. حتی رزمندگان هم در آن دوران فکر نمی‌کردند خرمشهر آزاد شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی خرمشهر، حتی خود دشمن هم فکر نمی‌کرد خرمشهر را از دست دهد. چون تمام راه‌های متصل به خرمشهر یا راه آبی با دسترسی سخت به شهر بود و یا با موانع مختلف توسط دشمن مسدود شده بود. اما رزمندگان با عبور از محور‌های شمال و از همچنین از طریق اروند رود و با عبور از موانع سخت و آتشبار سنگین دشمن توانستند این شهر را آزاد کنند.

سردار صابری ادامه داد: در عملیات بیت المقدس ثابت شد با خدا بودن، انسان را به پیروزی می‌رساند و موانع هر قدر هم بزرگ باشند نمی‌توانند در مقابل انسان مشکل جدی ایجاد کنند.

جانشین فرماندهی سپاه تهران همچنین افزود: در این عملیات بعد از آزادسازی ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک کشور، آزاد شد و ۱۹ هزار از نیرو‌های دشمن به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند. اثبات شده که ۳۵ کشور دنیا به همراه صدام در دفاع مقدس با ما می‌جنگیدند که از به روزترین و پیشرفته‌ترین امکانات آن زمان برخوردار بودند و ما به نوعی با تمام دنیا مشغول جنگ بودیم.
 
صابری عنوان کرد: بعد از فرار بنی صدر، سپاه و ارتش در کنار یکدیگر قرار گرفتند و با اتحاد در مدت کوتاهی پیروزی‌های بزرگ نصیب ما شد.

وی ادامه داد: اگر ایمان وجود داشته باشد، در مقابل انواع تهدیدات به پیروزی خواهیم رسید؛ امروزه تنوع زیادی از تهدیدات در مقابل جمهوری اسلامی وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ تاکید کرد: دشمن در مقابل انقلاب اسلامی مرتکب اشتباهات بزرگی شد، اما همواره این مردم بودند که در مقابل آنان ایستادگی کردند. دفاع مقدس تنها جنگی در تاریخ کشورمان بود که بعد از هشت سال جنگ، هیچ بخشی از خاک ایران جدا نشد و سربلند از آن بیرون آمدیم؛ کشور‌های دیگر مطمئن بودند که صدام در آن پیروز می‌شود و خودش هم قول داده بود ۷ روزه تهران را فتح کند، ولی تمام محاسبات آنان غلط از آب در آمد.

وی افزود: دشمنان بعد از جنگ محاصره اقتصادی و یک جنگ تمام عیار فرهنگی را علیه ملت ایران شروع کردند که باز هم در این نبرد‌ها به پیروزی نرسیدند که علت این امر حضور مردم ولایی و انقلابی در صحنه‌های نبرد بود.

صابری تحریم‌های اقتصادی اخیر را امری قدیمی برای جمهوری اسلامی توصیف کرد و تصریح کرد: این تهدیدات و تحریم‌ها از ابتدا همراه جمهوری اسلامی بودند، ولی تنها فرق جنگ اقتصادی اخیر با گذشته این است که از داخل هم به دشمن گرا داده می‌شود. ما باید تمام توان خود را در مسیر پیروی از ولایت قرار دهیم تا انقلاب را به سرمنزل مقصود خود برسانیم.

وی ادامه داد: دوره‌های قبل، طی دویست سال گذشته مردم خوبی داشتیم، ولی پادشاهان بی کفایت با کوچکترین فشار از جانب دشمن، بخش‌های مختلف سرزمین را تقدیم آن می‌کردند. ولی امروز به لطف خدا همان مردم خوب در زیر سایه ولایت قرار دارند و از شکست فاصله زیادی گرفتیم.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) در ادامه در خصوص ورود ناو آمریکایی به منطقه گفت: گاهی دشمنان ایجاد ترس می‌کنند و سعی دارند با بزرگنمایی ورود ناو‌های آمریکایی به منطقه در مردم ترس ایجاد کنند، ولی برعکس، ورود ناو‌ها و بمب افکن‌های دشمن به منطقه، آن‌ها را در تیر رس موشک‌های ما قرار می‌دهد که این موضوع به هیچ وجه ترسناک و خطرناک نیست.

وی همچنین افزود: ورود ناو‌ها و تسلیحات آن‌ها به منطقه صرفا برای ترساندن مردم عادی است که آن‌ها را وادار به تسلیم در برابر خود کنند. بعد از تسلیم کردن هم تا وقتی که ما را تحقیر و نابود نکنند دست از سرمان بر نمی‌دارند.

صابری در پایان گفت: ما چون می‌توانیم از خود دفاع کنیم از ما هراس دارند و قصد خلع سلاح  ما را دارند. بعد از خلع سلاح با حمله، ما را از بین خواهند برد درست همانند کاری که در عراق انجام دادند.

انتهای پیام/

نظر شما