شناسهٔ خبر: 33095848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه خرمشهر:

سوم خرداد سند کارآمدی گفتمان مقاومت است

خرمشهر - امام جمعه خرمشهر گفت: سوم خرداد سال 1361 که منجر به فتح خرمشهر شد، سند کارآمدی گفتمان مقاومت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد عادل پور عصر امروز جمعه در همایش فاتحان خرمشهر و تجمع نیروهای مسلح در مسجد جامع خرمشهر، اظهار کرد: خیلی ها در تلاش برای این بودند که گفتمان مقاومت ایران اسلامی را خدشه دار کنند و مردم و نظام را به مذاکره دعوت کنند اما تجربه سوم خرداد و فتح خرمشهر ثابت کرد باید با دشمن با قاطعیت صحبت کرد.

وی افزود: ایران اهل مذاکره هم هست اما آنچه تا کنون اتفاق افتاده ثابت کرده هر زمان با قاطعیت در مقابل دشمن ایستادگی شده نتیجه بخش بوده است و در مقابل، هر گاه از خود نرمش نشان دهیم شاهد بدعهدی خواهیم بود و نقص برجام نمونه ای از این دست اتفاقات است.

امام جمعه خرمشهر، سوم خرداد را سند گویا کاربری این نوع تفکر دانست.

حجت الاسلام عادل پور در ادامه بیان کرد: سوم خرداد سند ایستادگی و مقاومت نیز هست و یادآور تاریخی است که مردم با دست های خالی و با قلبی الهی ایستادند و مانع خسارت های بیشتر شدند که اگر ایستادگی آنها نبود شهرهای بیشتری به دست بعثی ها می افتاد.

وی افزود: دشمنان این روزهای ایران اسلامی و آنانی که این روزها ایران را تهدید می کنند ممکن است روزهای دفاع مقدس را فراموش کرده باشند. این جماعت باید این سند را مطالعه کنند تا عمق ایثار و مقاومت مردم در مقابل دشمنان را دریابند.

امام جمعه خرمشهر همچنین مظلومیت را دیگر نماد پیروزی در سوم خرداد خواند و از تحمیل جنگ نابرابر بر علیه ایران به عنوان گواهی برای تایید این ادعا اشاره کرد.

وی همچنین فتح خرمشهر را نماد تحقق وعده های الهی دانست و گفت: خداوند وعده نصرت را به جهادگران در مسیرش داده و در سوم خرداد شاهد نصرت الهی بودیم که امروز و در سالگرد آزادسازی خرمشهر آن حماسه بازسازی می شود.

کورش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر نیز در این همایش با یادآور شدن حماسه فتح خرمشهر، اقتدار امروز ایران اسلامی را برگفته از رشادت رزمندگان در آن دوران دانست.

وی افزایش نرخ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در خرمشهر را خواسته مردم دانست و گفت: مردم از دولت مردان انتظار خدمت شبانه روزی برای رفع مشکلات را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین دوره همایش فاتحان خرمشهر با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس، استاندار خوزستان و فرمانده سپاه پاسداران در شبستان غدیر برگزار شد.

نظر شما