شناسهٔ خبر: 33095773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با میزان:

آل‌سعود نمی‌دانست تجهیزات بالاتر الزاماً به معنای پیروزی در جنگ نیست

خبرگزاری میزان- وابسته نظامی پیشین جمهوری اسلامی ایران در عربستان با بیان اینکه سلاح‌های پیشرفته آمریکایی نتوانستند پیروزی در یمن را برای سعودی‌ها به ارمغان بیاورد، گفت: مشکل آل‌سعود این بود که نمی‌دانست تجهیزات بالاتر الزاماً به معنای پیروزی در جنگ نیست.

صاحب‌خبر -

«عباسعلی منصوری آرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه عربستان سعودی دچار یک سوء محاسبه در عملیات‌های نظامی خود علیه یمن شده است، اظهار کرد: سعودی‌ها ۵ سال پیش گمان می‌کردند که یمنی‌ها به دلیل فقر مالی، تجهیزاتی و نظامی خود، به سرعت تسلیم می‌شوند، اما در عمل این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه سلاح‌های پیشرفته آمریکایی نتوانستند پیروزی در یمن را برای سعودی‌ها به ارمغان بیاورد، گفت: مشکل آل‌سعود این بود که نمی‌دانست تجهیزات بالاتر الزاما به معنای پیروزی در جنگ نیست.

وابسته پیشین سابق جمهوری اسلامی ایران در عربستان با بیان اینکه پیروزی در میدان نبرد نیازمند فاکتور‌های گوناگونی است که تجهیزات تنها یکی از آنهاست، تاکید کرد: عربستان سعودی فاقد مولفه‌های لازم برای پیروزی در نبرد با ملت یمن است.

منصوری آرانی با بیان اینکه یمنی‌ها طی ۵ سال گذشته به تدریج خودشان را پیدا و سعی کردند به سلاح‌هایی برسند که بتواند عمق عربستان را دچار مشکل و تنش کند، گفت: یکی از این سلاح‌ها، پهپاد‌های یمنی‌هاست که امروز معادلات جنگ عربستان سعودی و یمن را بر هم زده است.

وی افزود: امروز عربستان سعودی چاره‌ای جز این ندارد که مناسبات خود با یمن را به نقطه صفر برگرداند و اجازه دهد که موضوع یمن در خود یمن و توسط یمنی‌ها حل شود.

وابسته نظامی سابق جمهوری اسلامی ایران در عربستان، با بیان اینکه وقتی کشوری متجاوز باشد، طرف مقابل انگیزه‌های بسیار بیشتری برای دفاع از خود و دفع حمله متجاوز خواهد داشت، گفت: تجربه اشغال افغانستان توسط شوروی سابق و همچنین اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا، نشان می‌دهد که جنگ فرسایشی موجب شکست طرف متجاوز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما