شناسهٔ خبر: 33095459 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نرم‌افزار مروارید در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در آخرین شب از بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نرم‌افزار مروارید که به موضوع تجوید قرآن کریم می‌پردازد، رونمایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ آیین رونمایی از نرم‌افزار مروارید ویژه آموزش تجوید سطح 1 از ساعت 19 روز شنبه، 4 خرداد، در سالن نشست‌های 2 واقع در انتهای شبستان، جنب درب 88 در مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

این نرم‌افزار مطابق کتاب حلیه‌القرآن تجوید سطح یک تهیه و توسط سیدمحسن موسوی بلده تدریس شده است.

این نرم‌افزار دارای قابلیت‌ها و امکانات متنوع و جذابی از جمله نمایش فیلم سیدمحسن موسوی در حین تدریس با امکان جابجایی و بزرگنمایی یا حذف کادر فیلم و تدریس مطالب تجویدی در 53 جلسه درسی با سرفصل‌های آغاز تلاوت، طرق وقف بر آخر کلمه، ابتدا به همزه وصل، ترتیل قرآن و روش‌های سه گانه قرائت، تلفظ صحیح حرکات و حروف، صفات حروف، احکام حروف، احکام مد، قصر و سکت در قرآن است.

همچنین در این نرم‌‎افزار قرائت مثال‌ها توسط استاد و مثال‌های بیشتر توسط قاریان بین‌المللی و ممتاز قرآن کریم صورت می‌گیرد و امکان جستجوی پیشرفته در مطالب درسی و امکان ایجاد نشانک و یادآوری آخرین جلسات بازدید شده وجود دارد و نیز امکان برگزاری آزمون مجازی از مطالب تدریس شده، بر اساس سر فصل درسی وجود دارد.

دو دوره تحقیق درسی از اساتید عبدالباسط و محمود خلیل الحصری و دو دوره تلاوت ترتیل قرآن کریم از اساتید محمد صدیق منشاوی و شهریار پرهیزکار در این نرم‌افزار بارگذاری شده است.

تکرار به دفعات دلخواه، نمایش متن قرآن کریم به خط عثمان طه و خط کامپیوتری، نمایش قواعد تجویدی در متن قرآن کریم با تفکیک رنگ به انتخاب کاربر، ترجمه گویای قرآن کریم به همراه متن 15 ترجمه کامل قرآن به 7 زبان، قابلیت نصب کامل بر روی رایانه و عدم وابستگی به لوح نرم‌افزار و تمام صفحه شدن برنامه طبق صفحه نمایشگر از دیگر امکانات نرم‌افزار مروارید است.

یادآور می‌شود، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی(ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

نظر شما