شناسهٔ خبر: 33094862 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اعتراف اسرائیل به ترور سمیر قنطار در سوریه

یک افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی پس از چهار سال اعتراف کرد که اسرائیل، سمیر القنطار را در سوریه ترور کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، این افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی به نام مارکو مورنو به برنامه عوفدا در کانال  دوم  تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی گفت این اسرائیل بود که سمیر القنطار را ترور و حذف کرد. بر اساس گزارش پایگاه مفزاک لایف عبری، افسر صهیونیست افزود یکی از سرکردگان گروه‌های معارض در سوریه، اطلاعاتی را به سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل منتقل کرد که به رسیدن به قنطار و ترور وی کمک کرد.

بر اساس این گزارش، مورنو افزود جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل شامگاه نوزدهم دسامبر 2015 میلادی وارد حریم هوایی سوریه شده و منزلی را در جنوب دمشق که سمیر القنطار در آن اقامت داشت، هدف قرار دادند.

این رسانه افزود اسرائیل در آن زمان به این عملیات(ترور القنطار) اعتراف نکرد، با وجود گزارش‌هایی که بر قرار داشتن اسرائیل در پس این عملیات تاکید می‌کرد. سایت مفزاک لایف آورده است اطلاعاتی که مورنو فاش کرده، از سوی اداره سانسور نظامی اسرائیل اجازه انتشار پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید7 ویژگی "سمیر قنطار" از زبان سید حسن نصرالله + عکس
این رسانه افزود مورنو قبلا به عنوان  افسر یگان 504 در سازمان اطلاعات نظامی فعالیت کرده و مسئول ارتباط با گروه‌های معارض(تروریستی) در سوریه بود.

«سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی بود که 20 جولای 1962 (29 تیر 1341 هجری شمسی) در روستای دروزی‌نشین «عیبه» از توابع استان «جبل» لبنان به دنیا آمد. وی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضدصهیونیستی در شهر صهیونیست‌نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.‬

سمیر قنطار در سال 2008 میلادی بعد از سپری کردن بیش از 20 سال اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی آزاد شد.‬‎ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیمه‌های شب 29 آذر سال 94 یک ساختمان در شهر «جرمانا» در حومه جنوبی دمشق را بمباران کردند که در پی آن سمیر قنطار آزاده لبنانی و شماری از شهروندان سوری به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما