شناسهٔ خبر: 33094742 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

مدارک مرحله دوم اعلام شد؛

آغاز مرحله ارزيابي تخصصي کنکور دکتري 98 از 7 خرداد

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، کارنامه انتخاب رشته و فهرست اسامي معرفي‌شدگان چند برابر ظرفيت همراه با برنامه زماني مراجعه و مدارک مورد نياز براي شرکت در مرحله بررسي سوابق آموزشي، پژوهشي و فناوري، مصاحبه علمي و سنجش عملي آزمون ورودي دوره دکتري «Ph.D» نيمه متمرکز سال 1398 منتشر شد.

داوطلباني که در کدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم هستند مي‌توانند مطابق برنامه زماني شرکت در مرحله دوم آزمون (مرحله ارزيابي تخصصي) که در سايت سازمان سنجش درج شده است با همراه داشتن مدارک لازم براي انجام مصاحبه به هر يک از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي مراجعه کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي مجري دوره دکتري تخصصي مصاحبه و مرحله ارزيابي تخصصي از 7 خرداد در برخي از رشته‌ها و دانشگاه‌ها آغاز مي‌شود. اين برنامه زماني تا 8 مرداد ادامه دارد.

مدارک لازم که داوطلبان داراي حدنصاب بايد همراه خود داشته باشند نيز منتشر شده است.

1- اصل مدرک کارشناسي ارشد (فوق ليسانس) يا کارنامه ريز نمرات.

تبصره - داوطلباني که دانشجوي سال آخر دوره کارشناسي‌ارشد و يا دکتري حرفه‌اي بوده و حداکثر تا تاريخ 31 شهريور 98 فارغ‌التحصيل مي‌شوند (اصل گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه 39 دفترچه راهنماي شرکت در آزمون دکتري و يا فرم مندرج در صفحه 99 دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي).

2- اصل مدرک کارشناسي (ليسانس) يا کارنامه ريز نمرات.

تبصره 1- آن‌دسته از داوطلباني که فارغ‌التحصيل دوره کارشناسي ناپيوسته هستند علاوه بر اصل مدرک کارشناسي ناپيوسته بايد اصل مدرک کارداني را نيز ارائه کنند.

تبصره 2 - کساني که به دلايلي قادر به ارائه اصل مدرک يا مدارک مندرج در بندهاي 1 و 2 فوق نيستند، لازم است اصل گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

3- اصل شناسنامه و يا کارت ملي براي تطبيق مشخصات شناسنامه‌اي معرفي شده با مشخصات اطلاعات ارسالي از سوي سازمان سنجش.

4- اصل گواهي مبني بر اينکه عضو هيئت علمي «رسمي- قطعي» و يا «رسمي- آزمايشي» تابعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بوده که به تأييد بالاترين مقام مسئول نيز رسيده باشد، براي آن‌دسته از افرادي که از امتياز مربي در اين آزمون استفاده کرده‌اند.

5- کليه مستندات مربوط به سوابق علمي، آموزشي و پژوهشي و تحقيقاتي.

گزينش نهايي داوطلبان در هر کدرشته محل بر اساس نمره کل نهايي حاصل از نمره علمي آزمون متمرکز (نمره کل اوليه 50 درصد در شيوه پذيرش آموزشي- پژوهشي و 30 درصد در شيوه پذيرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزيابي تخصصي، حدنصاب تعيين شده توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در هر کدرشته محل و با توجه به اولويت کدرشته محل‌هايي که براي مصاحبه معرفي شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما