شناسهٔ خبر: 33094697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جوانان مطالبه خود را از راه صحیح بیان کنند

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه بجنورد گفت: جوان باید مطالبه‌گر باشد اما این مطالبه‌گری باید از راه درست و بیان مناسب انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه امروز، سوم خردادماه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره دیدار مقام معظم رهبری با جوانان و دانشجویان اظهارکرد: جوان باید مطالبه گر باشد اما این مطالبه گری باید از راه درست و بیان مناسب انجام شود زیرا مطالبه امری مقدس می‌باشد که پرچم آن به دست دانشجویان و جوانان بوده اما باید این عمل همراه با ادبیاتی مستدلانه و منصفانه باشد.
وی با تاکید براینکه نباید سوژه به دست دشمن داده شود، افزود: نقد باید منصفانه و درست باشد و اگر این نقد با بیان درستی انجام نشود سوژه بدست دشمنان می‌افتد و این برای جوانان ما مناسب نیست.
وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: مقاومت خرمشهر در دوران دفاع مقدس نتایج بی شماری برای نظام اسلامی داشت به طوری که تشکیل جبهه مقاومت در کشورهای منطقه ثمره آن است.
یعقوبی با اشاره به روز قدس، خاطرنشان کرد: مردم در این روز بزرگ نشان خواهند داد که پشتیبان مردم مظلوم فلسطین هستند و در برابر ظلم و استکبار جهانی که هدایت آن از سوی آمریکا و استکبار است کوتاه نمی‌آیند.
وی با اشاره به مشکلات دوران حکومت امام علی (ع)، افزود: امیرالمومنین در دوران زندگی خود توانستند با استقامت و سکوت در برابر منافقان، ایستادگی کنند.
یعقوبی وجود خوارج را یکی از مشکلات بزرگ جامعه در دوران امام علی (ع) اعلام کرد، گفت: این افراد به دلیل نداشتن درک سیاسی و منفعت طلبی مشکلات زیادی را در برای امیرالمؤمنین ایجاد کردند.
وی با اشاره به شب‌های قدر، گفت: هرسه شب قدر بسیار اهمیت دارد و باید افراد از معنویات هر سه شب استفاده کنند تا در نهایت لباس تقوای خود را از خداوند بعد از این شب ها تحویل بگیرند.
انتهای پیام

نظر شما