شناسهٔ خبر: 33094502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پای تورهای گردشگری بجنورد در جمع‌های دانشجویی بازی شد! +تصاویر

یک شرکت گردشگری در استان خراسان شمالی با جذب دانشجویان دختر به عنوان لیدر، سعی دارد اردوهای مختلطی برای دانشجویان برگزار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، اردو‌های دانشجویی همواره مورد توجه و همراه با حساسیت‌های خاص بوده است. در برهه‌ای این اردو‌ها به سمت مختلط شدن پیش رفت و آنقدر گسترش پیدا کرد که رهبر انقلاب در تیرماه سال ۹۴ با انتقاد از آن بیان کردند: یک مسئله، مسئله‌ی کنسرت‌ها در دانشگاه بود که دانشجوی عزیزی مطرح کردند که دانشگاه جای کنسرت نیست. راست است؛ این را من هم یادداشت کرده‌ام و جزو یادداشت‌های من، همین مطلب هست. اینکه ما بیاییم دانشجو‌ها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کار‌ها است.

پس از آن حجم اردو‌های دانشجویی مختلط کاهش یافت، اما حالا گویا راه دیگری برای برگزاری این اردو‌ها باز شده و شرکت‌های گردشگری به تکاپو افتاده اند تا خلاء نبود این اردوها در دانشگاه را پر کنند.

در این راستا یک شرکت گردشگری در استان خراسان شمالی با جذب لیدر از دانشجویان، سعی دارد دانشجویان را به سمت شرکت‌ها کشانده و برای آنان اردوی مختلطی مهیا کند؛ البته چهارچوب‌های دانشگاه در این اردو نیست و هیچ کنترلی هم در آن وجود ندارد.

استخدام لیدر از بین دانشجویان دختر بجنورد!

این شرکت گردشگری هم اکنون از بین دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان لیدر استخدام می‌کند و دانشجویان باید در بین دیگر دانشجویان به تبلیغ این اردو بپردازند.

پای تورهای گردشگری بجنورد در جمع‌های دانشجویی بازی شد!

علاوه تبلیغات غیر قانونی این شرکت های خصوصی در محیط دانشگاه، عدم نظارت در تور‌ها نیز از دیگر مشکلاتی است که وجود دارد. به گفته شاهدان عینی کشف حجاب گسترده، رقص و شوخی‌های هنجارشکن از جمله مواردی است که به وفور در این اردو‌ها دیده می‌شود. 

برخی افرادی که در این اردو شرکت کرده می‌گویند که یکی از شروط حضور در این تورها ، همراه داشتن جنس مخالف است، یعنی فرد الزاما باید با فردی از جنس مخالف خود در تور ثبت نام کند.

ارزان بودن از دیگر خصوصیات این اردوهاست؛ برخی دانشجویان مبلغ مسافرت یک روزه را برای هر نفر ۳۵ هزار تومان عنوان کردند.

پای تورهای گردشگری بجنورد در جمع‌های دانشجویی بازی شد!

پای تورهای گردشگری بجنورد در جمع‌های دانشجویی بازی شد!

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این اردوها هم از راحتی روابط و حجاب در این تورها می گوید؛ چند ساعتی را به دور از هیاهو‌ها خوش می‌گذرانیم و با هم می رقصیم و حجاب بر می داریم!

همه این موارد در حالیست که طبق آیین نامه انضباطی دانشجویان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها می توانند به این  موضوعات که حتی در خارج از محیط دانشگاه رخ می دهد، ورود کنند. انجام عمل منافی عفت، عدم رعایت پوشش اسلامی و تشکیل یا شرکت در جلسات و برنامه‌های نامشروع جرم بوده و اگر در خارج از محیط دانشگاه نیز باشد، کمیته انضباطی حق دارد به آن ماجرا ورود کند.

پای تورهای گردشگری بجنورد در جمع‌های دانشجویی بازی شد!

ناظر کیست؟

در حالی که مشخصات این شرکت و لیدر‌ها کاملا مشخص است و البته از بیان آن معذوریم، نهاد‌های ناظر هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن به عمل نمی‌آورند. با این شرایط صرفا متولی برگزاری اردوی مختلط دانشجویی تغییر کرده و این اردو‌ها به نوع دیگری به قوت خود باقیست.

نظر شما