شناسهٔ خبر: 33094462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

1190 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد قم اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، اکبر میرشکار در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس افزود: در حال حاضر بیش از 23 هزار خانواده به صورت دایمی از خدمات

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا، اکبر میرشکار در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس افزود: در حال حاضر بیش از 23 هزار خانواده به صورت دایمی از خدمات کمیته امداد استان بهره مند می شوند و 56 هزار تن نیز به صورت موردی از خدمات این نهاد استفاده می کنند.
وی بیان کرد: رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات خود، توانمند سازی مددجویان است و به همین دلیل حمایت ها به صورت مقطعی و در زمان بندی مشخص انجام می شود تا از زمینگیر شدن افراد تحت پوشش جلوگیری گردد.
وی ادامه داد: البته حمایت ها از افراد سالمند و بیماران صعب العلاج و کسانی که قادر به انجام هیچ کاری نیستند به صورت دایمی دنبال می شود.
میرشکار با اشاره به این که مردم قم در سال 97 بیش از 470 میلیارد ریال به کمیته امداد استان کمک کردند، گفت: در این سال بیش از 114 واحد مسکونی برای مددجویان خریداری و در 800 مورد مسکن آنان بازسازی شد، بیش از 930 مورد جهیزیه با ارزش 50 میلیون ریال در اختیار نوعروسان نیازمند قرار گرفت، برای یک هزار و 200 کودک زیر شش سال که دچار سو تغذیه بودند، کمک هزینه ماهیانه یک میلیون ریال اختصاص یافت، همچنین بیش از 280 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و 140 میلیارد ریال کمک هزینه درمان به مددجویان اعطا شد.
وی افزود: پوشش 14 هزار سالمند و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای مدد جویان از جمله تشکیل کارگاه های مهارت آموزی در برابر آسیب های اجتماعی و اعزام آنان به سفرهای زیارتی و حمایت از چهار هزار دانش آموز و 600 دانشجو در قالب خدمات تحصیلی از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم است.

** مردم قم 32 میلیارد ریال به سیلزدگان کمک کردند
میرشکار گفت: مردم نیکو کار قم در موضوع سیل اخیر نیز بیش از 32 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی خود را برای کمک به حادثه دیدگان در اختیار کمیته امداد استان قرار دادند که این کمک ها در کوتاه ترین زمان به دست نیازمندان در استان های سیلزده رسید.
وی در ادامه به شایعه پراکنی های انجام شده در فضای مجازی در خصوص کمیته امداد اشاره کرد و افزود: تمام کمک هایی که در هر استانی توسط کمیته امداد جمع آوری می شود، برای حمایت از مدد جویان در همان استان هزینه می شود و حتی یک ریال از این مبالغ برای هزینه های تشکیلاتی استفاده نمی شود.
وی همچنین از مردم قم خواست در هفته اطعام و اکرام نیازمندان بیش از پیش برای حمایت از اقشار آسیب پذیر استان تلاش کنند.
7405/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما