شناسهٔ خبر: 33094283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جز با نگاهت «قدرها» بالا نمی رود

شبی با این عظمت که ولی خدا حجت بن الحسن در آن محوریت دارد را با صدقه و دعا و توسل به وجود مبارک شان آغاز کنیم تا آن امام همام در این شب ها نیز به یاد ما بوده و برای مان دعا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مردم مومن و روزه دار استان کرمان در جای جای پهناورترین استان کشور، آماده برای حضور در مراسم ویژه لیالی قدر هستند.



مومنین خداجوی که ۱۸ روز با راز و نیاز و تقرب جستن به درگاه الهی، روزها و شب های ماه مبارک رمضان را سپری کردند، در نخستین شب از لیالی قدر، با حضور در مساجد و تکایا و آستان مقدس امامزادگان در شب نوزدهم این ماه نورانی سر بر آستان جانان سپرده و بهترین مقدرات را از درگاه احدیت طلب می کنند.



حضور وعاظ، سخنرانان و منبری های برجسته در این ایام خود فرصت مغتنمی است تا دل و جان آدمی با روایات و سخنان ائمه اطهار تازه تر شود.


بر این اساس سخنرانان کشوری مراسم لیالی قدر مصلی بزرگ امام علی علیه السلام کرمان در سه شب قدر به ترتیب حجج اسلام تقوی، غروی و طائب  اعلام شدند که از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه به ایراد سخن خواهند پرداخت.


ائمه جمعه استان در خطبه های امروز نماز جمعه بر استفاده حداکثری از لیالی قدر در توجه به ذات اقدس باری تعالی، توبه و انابه به درگاه الهی، انس با قرآن کریم و یاد امام عصر عجل الله تعالی و...تاکید کردند.


بر اساس نظر کارشناسان دینی در شب قدر، قابلیت انسان ها برای جهش معنوی در طول سال اندازه گیری می شود.



همچنین در این شب ملائکه و روح بر حجت الهی- حضرت ولی عصر- فرود آمده و بطنی از بطون قرآن که تا پیش از آن مخفی بوده، بر وجود آن یگانه دوران مکشوف می شود.



شبی با این عظمت که ولی خدا حجت بن الحسن در آن محوریت دارد را با صدقه و دعا و توسل به وجود مبارک شان آغاز کنیم تا آن امام همام در این شب ها نیز به یاد ما بوده و برای مان دعا کنند.



احیای شب قدر به تنهایی خود فضیلتی است که نباید از آن غافل شد چه آنکه بر اساس روایت، حضرت زهرا سلام الله علیها در این شب ها با فراهم کردن مقداری طعام حسنین علیهماالسلام را تا سحر بیدار نگه می داشتند.

 

دعا برای دیگران توصیه مهم دیگری است که بزرگان دین بر آن تاکید دارند؛ از آیت الله بهجت نقل است یکی از راه های استجابت دعا آن است که دعا کنی برای همه کسانی که مشکلی شبیه مشکل شما دارند.

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما