شناسهٔ خبر: 33094003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر خارجه اندونزی بر رسیدگی به مسئله فلسطین تاکید کرد

وزیر امور خارجه اندونزی درباره اوضاع کنونی خاورمیانه به ویژه فلسطین ابراز تاسف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تی وی آر آی اندونزی؛ رِتنو مارسودی, وزیر امور خارجه اندونزی از اینکه اوضاع در خاورمیانه به ویژه فلسطین رو به وخامت است ابراز تاسف کرد.
مارسودی روز پنجشنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید بتواند در حل مسائل خاورمیانه از جمله فلسطین پیشرفت واقعی ایجاد کند.
پیگیری های مربوط به شهرک سازی های غیرقانونی در فلسطین مسکوت مانده است در حالی که سازمان های بین المللی در منطقه هبروون اوضاع را برای فلسطینی ها وخیم تر کرده اند.
او از اینکه درگیری های طولانی مدت در خاورمیانه بر صلح و ثبات در منطقه و جهان تاثیر گذاشته ابراز تاسف کرد.
اندونزی تا پایان ماه می 2019 ریاست شورای امنیت سازمان ملل را به عهده دارد. از این رو وزیر خارجه اندونزی مصمم است در این مدت گام های واقعی برای حل مسئله انسانی در فلسطین بردارد.
رتنو در سخنرانی خود به سه مسئله مهم اشاره کرد که از آن جمله اهمیت حفاظت و حمایت از شهروندان فلسطینی بود. او به موارد متعدد نقض حقوق بشر و اعمال خشونت بر شهروندان فلسطینی اشاره کرد.
دومین مسئله اهمیت بهبود وضع اجتماعی و اقتصادی فلسطین و سوم تلاش برای برقراری صلح با درنظر گرفتن پارامترهای بین المللی بود.
به گزارش تی وی آر آی اندونزی به پیشرفت روند صلح در خاورمیانه به ویژه مسئله صلح در فلسطین متعهد است و در مدت عضویت اندونزی در شورای امنیت سازمان ملل یکی از اولویت های این کشور باقی خواهد ماند.

نظر شما