شناسهٔ خبر: 33093806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

انسان برای درک شب قدر ابتدا باید رضایت و حلالیت والدین خود را کسب کند

یک استاد اخلاق تاکید کرد:‌ انسان برای درک شب قدر ابتدا باید رضایت و حلالیت والدین خود را کسب کند، خداوند در چهار جای قرآن کریم نام والدین را در کنار نام خود به کار برده است و این نشان از ارزش جایگاه آنان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» شامگاه پنج‌شنبه ۲ خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: شب‌های قدر بسیار عظمت دارد، در این شب‌ها سرنوشت و مقدرات انسان تقدیر می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شب قدر بهترین زمان توبه و استغفار است، تصریح کرد:‌ خداوند والدین را واسطه خیر و برکت خود برای فرزندان قرار داده و دعای آنان در حق فرزند را مستجاب می‌کند بر همین اساس باید حقوق والدین را رعایت کرد که مورد خشم و غضب الهی قرار نگرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به آیات قرآن و روایتی از پیامبر(ص)، اظهار کرد: فرزندان حق ندارند به والدین خود حتی اف بگویند، تا زمانی که پدر و مادر از فرزند راضی نشوند خداوند از او راضی نمی‌شود، ظلم و بی‌احترامی نسبت به والدین سبب کوتاهی عمر، اما یاری و کمک به  آنان عامل نجات دنیوی و اخروی انسان است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان برای درک شب قدر ابتدا باید رضایت و حلالیت والدین خود را کسب کند، ابراز کرد:‌ خداوند در چهار جای قرآن کریم نام والدین را در کنار نام خود به کار برده است و این نشان از ارزش جایگاه آنان دارد.

 

وی با بیان اینکه خدمت به والدین سبب پاک شدن انسان از گناه و رسیدن او به کمال است، گفت: وجود والدین برای فرزندان عامل خیر و برکت است بنابراین باید با آنها در کمال احترام و ادب رفتار کرد، در جامعه اسلامی بسیار زشت است که والدین به خانه سالمندان برده شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه باید در خانواده همه اعضا اعم از والدین با فرزندان یا بالعکس و همسران با یکدیگر با عاطفه و محبت رفتار کنند، تاکید کرد:‌ کسانی که در خانواده از محبت سیراب نشوند آن را در جامعه از نااهلان و نامحرمان طلب خواهند کرد.
 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر همه اعضای خانواده نیازهای همدیگر را با محبت برآورده کنند بسیاری از گرفتاری‌های امروز جامعه و خانواده‌ها حل می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ باید فضای خانواده محل خدمت همراه با محبت باشد.

 

 

 

نظر شما