شناسهٔ خبر: 33093080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

محور سخنان امامان جمعه اصفهان

** کاشاننماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان با اشاره به پانزدهم ماه مبارک رمضان زاد روز فرخنده حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: توجه به نیازمندان یکی از

صاحب‌خبر -
** کاشان
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان با اشاره به پانزدهم ماه مبارک رمضان زاد روز فرخنده حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: توجه به نیازمندان یکی از ویژگی‌های بارز ایشان بود، چنان که در چند نوبت امکانات و اموال شخصی خود را بین نیازمندان تقسیم کردند.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه کاشان افزود: ملت شریف ایران نیز افتخار دارند که الگوی رفتاری خود را مکتب، رفتار و سیره ائمه معصومین (ع) قرار دادند.
وی بیان کرد: بر این اساس مردم بزرگوار و نوع دوست ایران در جریان حادثه‌های سیل در شمال و جنوب کشور که تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند، به میدان آمده و چنان سخاوتمندانه درخشیدند که هیچ قلم، بیان و هنرمندی نمی‌تواند زیبایی و بزرگی آن را ترسیم کند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان با اشاره به حدیثی از حضرت امام محمد باقر (ع) اضافه کرد: یکی از فضیلت‌هایی که به تولید و تقویت تقوا منجر می‌شود، بردباری است؛ چنان که خداوند سبحان در آیه 200 سوره آل عمران برای سربلندی و پیروزی در برابر مشکلات، مردم را به این مهم سفارش کرده است.
وی همچنین به سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و یادآور شد: این شهر پس از 578 روز اشغال از سوی صدامیان، در سال 61 با چهار مرحله عملیات، در جریان عملیات بیت المقدس آزاد شد.
آیت الله نمازی اضافه کرد: افزون بر 16 هزار نفر از نظامیان بعثی کشته شدند و 19 هزار نفر نیز در جریان این عملیات از سوی رزمندگان سرزمندگان سرافراز سپاه اسلام به اسارت در آمدند.
6136/‏8123

** اردستان
امام جمعه اردستان با اشاره به شب‌های مبارک قدر، بر توجه به آئین‌ها و عبادت‌های ویژه این شب‌ها از جمله سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت امام علی (ع) تاکید کرد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه اردستان همچنین به سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: این شهر پس از 587 روز اشغال از سوی صدامیان به خواست خدا و جانفشانی رزمندگان اسلام آزاد شد.
وی چهارم خرداد روز دزفول، روز ملی مقاومت و پایداری را یادآور شد و عنوان کرد: صدامیان 176 موشک و 2 هزار و 500 گلوله توپ شلیک کردند، حمله‌های هوایی بسیاری انجام دادند و بسیاری شهید شدند اما کسی آنجا را تخلیه نکرد.
امام جمعه اردستان هفتم خردادماه سالروز آغاز فعالیت مجلس شورای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بفرموده امام خمینی (ره) مجلس در رأس امور بوده و نمایندگان باید قانون‌هایی مناسب و مورد نیاز جامعه را تدوین کنند.
وی بیان کرد: انتظار داریم مجلس و دولت با همکاری خود جلوی مشکلات کنونی را بگیرند تا موجب گله مندی رهبری فرزانه انقلاب فراهم نشود؛ باید دشمن شناسی و مسائل راهبردی مد نظر ایشان مورد توجه قرار گیرد و از تهدیدهای دشمنان هراس نداشته و با قدرت ایستادگی کنند.
دهشیری همچنین به هفته اکرام و اطعام اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به فقرا، ایتام و نیازمندان شد.
وی در ادامه خواستار برگزاری مراسم عمومی در دستگاه‌ها خارج از ساعت اداری شد و تاکید کرد: این گونه برنامه‌ها موجب تجمع کارکنان و سردرگمی مردم در مرکزهای اداری شده و همچنین اشکال شرعی و قانونی دارد.
7431/‏8123

** آران و بیدگل
امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اتحاد و همدلی ملت ایران آزادی خرمشهری را به همراه داشت که 19 ماه در تصرف دژخیمان دشمن بعثی بود.
آیت الله سید محمد موسوی افزود: این روز یکی از شاهکارهای رزمندگان ما در جنگ تحمیلی بود که با اتحاد و همدلی ارتش و سپاه، قدرت ایران را به جهانیان نشان داد که آنها را شگفت زده کرد و موازنه قدرت در جهان تغییر یافت.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم آران و بیدگل در عملیات آزادسازی خرمشهر یادآور شد: بیش از 500 نفر رزمنده از این خطه در عملیات‌های بیت المقدس حضور داشتند و در جریان آن بیش از 35 شهید تقدیم انقلاب شد.
امام جمعه آران و بیدگل در ادامه هفته اطعام و نیکوکاری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: یاری مستمندان وظیفه همگانی است و جا دارد از کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیکوکاران و مؤسسه‌های خیریه که برای سفره نیازمندان تلاش می‌کنند، قدردانی شود.
وی اضافه کرد: مشارکت گسترده مردم در طرح اکرام ایتام، آران و بیدگل را در جایگاه دوم استان اصفهان قرار داده که نشان دهنده روح بلند و کرامت مردم این خطه است.
آیت الله موسوی در ادامه به سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به اختیارها و جایگاهی که مجلس در نظام اسلامی دارد، انتظارهای بیشتری از این قوه داریم؛ چنانچه بفرموده امام راحل، مجلس عصاره فضائل ملت است و باید برای آسایش ملت همه جوره کار کند.
وی تصریح کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی مجلس نیز باید آرایش جنگی بگیرد و با تصویب قوانین متناسب، از بروز مشکلات بیشتر و فشار بر مردم به ویژه قشرهای کم برخوردار و نیازمند جامعه جلوگیری کنند.
امام جمعه آران و بیدگل تاکید کرد: شفافیت در امور مجلس یکی دیگر از مواردی است که کمتر دیده می‌شود اما مردم انتظار دارند که مجلس با ارائه طرح‌های مرتبط به رفاه ملت کمک کرده، از بروز اختلاس‌ها و مشکلات اقتصادی جلوگیری و با تصویب طرح‌ها و لایحه‌ها در صحنه خارجی از حقوق ایران در برابر جامعه جهانی و به ویژه آمریکا دفاع کند.
7472/‏8123
** نائین
امام جمعه نائین گفت: دشمنان باید از عملیات بی نظیر و بی بدیل رزمندگان اسلام که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، درس عبرت بگیرند.
حجت الاسلام سید علی سجادی افزود: دشمنان و بدخواهان نظام از جمله دولت مستکبر آمریکا ملت ما را باید شناخته باشند که در هشت سال جنگ تحمیلی با از خودگذشتگی و صبر و استقامت اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن به تصرف آنان درآید و بدانند در این برهه نیز با تهدید، تحریم اقتصادی و ارعاب و آوردن ناوها به خلیج فارس نمی توانند به اهداف شوم خود دست یابند.
وی اظهارداشت: عملیات بیت المقدس و سوم خرداد در واقع فتح بزرگ و بی بدیلی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان غیور بعد از 600 روز توانستند خرمشهر را از زیرچکمه های بعثیان آزاد و ضربه محکمی بر دشمنان وارد کنند.
وی بیان کرد: صیانت و حفاظت از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب و نظام بر همگان واجب است.
امام جمعه نائین گفت: تجلیل از فداکاری های رزمندگان اسلام این شهرستان از جمله دلیرمردان غیور فتح خرمشهر ضروری است و به همین مناسبت از شش خانواده شهید که در عملیات بیت المقدس ورمضان حضور داشتند، سرکشی و از آنان تقدیر خواهد شد.
7136
** خور و بیابانک
امام جمعه خوروبیابانک گفت: سوم خرداد اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاند
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه و همچنین گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: حماسه بزرگ سوم خرداد اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاند و غیرت دینی و اسلامی ملت ایران را زبانزد دنیا کرد.
وی با بیان اینکه حماسه آزاد سازی خرمشهر باید برای جوانان تبیین شود افزود: امنیت کنونی کشور به برکت رشادت شهدا و ایثارگران است.
امام جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر، نمادی از اقتدار ملی ملت ایران در عرصه تاریخ انقلاب اسلامی است.
مهدی نژاد ادامه داد: فتح خرمشهر با تکیه بر تقوا، ایمان شهدا و همچنین ایستادگی رزمندگان دست یافت.
وی گفت: سوم خرداد بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، شهدای گرانقدر و منویات مقام معظم رهبری است و آحاد مردم باید برای برگزاری هر چه باشکوه تر این روز تاریخی تلاش کنند.
9860
انتهای پیام

نظر شما