شناسهٔ خبر: 33092788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار بوشهر خواستار تسریع در احیای بافت تاریخی بوشهر شد

R41363/P/S6,53/CT11

استاندار بوشهر در بررسی روند اجرای طرح‌های زیرساختی در بافت تاریخی بوشهر خواستار تسریع اجرای طرح‌ها در احیای این بافت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در  بازدید از اجرای طرح‌های زیرساختی در بافت تاریخی بوشهر، این بافت را یکی از ظرفیت‌های مهم بوشهردر حوزه گردشگری و تاریخی دانست و اظهار داشت: بافت تاریخی بوشهر که نماد هویت فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و بازرگانی است از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر تسریع در احیاء بافت تاریخی بوشهر گفت: برای احیاء این بافت طرح‌های مهم زیرساختی تدوین و عملیاتی شده که تکمیل این پروژه‌ها نقش مهمی در رونق فعالیت در بافت می‌شود.

استاندار بوشهر در این بازدید ابتدا به وضعیت عمارت کنسولگری انگلیس و کلیسای نوظهور واقع در بافت پرداخت که در این بازدید کارشناسان میراث فرهنگی استان بوشهر وضعیت مالکیت آن و عملیات‌های مرمتی صورت گرفته ارائه کردند.

در این بازدید بازار قدیم بافت مورد بررسی قرار گرفت  که استاندار بوشهر استفاده از ظرفیت این بازار  برای  اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی شهر بوشهر به‌عنوان یک جاذبه گردشگری تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر دارای جذابیت‌های مهم گردشگری و فرهنگی و معماری است بیان کرد: بافت تاریخی بوشهر در  کنار ساحل بندر بوشهر قرار دارد و  ابنیه، بناها، ساختمان در چهار محله قدیمی کوتی، بهبهانی، شنبدی و دهدشتی مستقر است.

ارغوان مهدی‌زاده مساحت بافت بوشهر را  40 هکتار دانست و افزود: قدمت تاریخی بافت بوشهر بیش از 2 قرن  است که برای احیاء آن با همکاری دستگاه‌های مختلف طرح‌های مهمی اجرایی شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما