شناسهٔ خبر: 33092757 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فرهنگی میزان؛

آخرین اخبار از مجموعه محله گل‌ و بلبل/عمل خیر در ماه رمضان ثواب چند برابری دارد

خبرگزاری میزان- سومین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین اخبار از ساخت قمست جدید مجموعه محله گل و بلبل اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سومین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین اخبار از ساخت قمست جدید مجموعه محله گل و بلبل اشاره کرد.

رمضان

ماه رمضان پربرکت‌ و با فضیلت‌ترین ماه سال است

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان نهمین ماه از سال قمری و در واقع بالاترین، با فضیلت ترین و پربرکت‌ترین ماه است و در قرآن کریم تنها اسم ماه مبارک رمضان آمده است.

وی در همین راستا افزود: از امام صادق (ع) روایت شده است که تمام کتب آسمانی اعم از تورات، انجیل، زبور، صحف و دیگر کتاب‌ های آسمانی در ماه مبارک رمضان نازل شده‌ اند و مهم‌ ترین و پر برکت‌‌ ترین کتاب یعنی قرآن کریم که نام دیگر آن فرقان است، راه‌ های حق از باطل را به انسان‌ها نشان می‌دهد. ماه مبارک رمضان برکات مادی و معنوی دارد، به شکلی که حتی اطباء قدیم و جدید بر این نکته اشاره دارند که روزه‌ داری موجبات سلامت بدن است و در روایات آمده که روزه بگیرید تا بدنتان سالم باشد. امروزه نیز  ثابت شده که یکی از موارد مضر برای بدن پرخوری است؛ بنابر این در ماه مبارک رمضان که انسان یک وعده غذا را نمی‌خورد باعث می‌ شود تا سالم‌‌‌تر باشد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره برکات ماه مهمانی خدا اظهار کرد: در این ماه انسان می‌تواند در حالت راز و نیاز با خدا خلوت کرده، تقرّب بجوید و به واسطه اعمال عبادی و آن چه وابسته به روزه است از جمله تقوا، خود را به پروردگار خویش نزدیک کند. ماه رمضان ماهی است که خداوند از آن با نام ماه تقوا یاد می‌کند. بنابراین هرچه در ماه مهمانی خدا با تقواتر باشیم به خدا نزدیک‌تر خواهیم شد و خداوند ما را از خطرات مختلف در زندگی حفظ می‌کند. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

سری جدید «محله گل و بلبل» قطعا ساخته نمی‌شود/حضور بازیگران و ماجرا‌های جدید در قسمت‌های پایانی

سری جدید «محله گل و بلبل» قطعا ساخته نمی‌شود/حضور بازیگران و ماجرا‌های جدید در قسمت‌های پایانی

مسلم آقاجان‌زاده تهیه کننده سریال تلویزیونی «محله گل و بلبل» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: سری جدید «محله گل و بلبل» ۱۰۰ قسمت دارد که ۸۰ قسمت آن روزانه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما پخش شده و ۲۰ قسمت دیگر نیز آماده پخش داریم که در روز‌های آینده روی آنتن رسانه ملی خواهد رفت.

وی ادامه داد: قصه اصلی فصل سوم «محله گل و بلبل» در مورد ملکه سایه‌ها و ماجرا‌های حواشی آن بود که در قسمت‌های پایانی داستان، نتیجه گیری و تعیین و تکلیف شخصیت‌ها صورت می‌گیرد، در طول این ۲۰ قسمت یک سری بازیگران جدید به همراه اتفاقاتی جدید وارد «محله گل و بلبل» می‌شوند که قطعا برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

آقاجان‌زاده تصریح کرد: تمام تلاشمان را کردیم تا «محله گل و بلبل» در قسمت‌های پایانی با کیفیت و تنوع بالا در و اوج به پایان برسد و با افت مواجه نشود تا مخاطبان نیز از ما رضایت داشته باشند.

تهیه کنند سریال «محله گل و بلبل» افزود: فعلا تصمیمی برای ساخت سری جدید «محله گل و بلبل» به هیچ عنوان نداریم و بعید هم می‌دانم که اصلا بخواهیم چنین تصمیمی بگیریم.

وی درباره بازخورد‌هایی که از مخاطبان این مجموعه گرفته شده است بیان کرد: خدا را شکر تا این لحظه بازخورد‌هایی که از مخاطبان «محله گل و بلبل» گرفتیم عالی بوده است به ویژه در فصل سوم استقبال بیشتری را شاهد بودیم.

آقاجان‌زاده درباره اینکه آیا در حوزه ساخت فیلم‌های سینمای کودک و نوجوان این روز‌ها موفق عمل می‌شود یا خیر اظهار کرد: نه متاسفانه عملکرددرستی در خصوص ساخت و پرداخت به موضوع کودکو نوجوان در سینما وجود ندارد بلکه ضعف‌های زیادی وجود دارد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

فیلم ترسناک هالیوودی ششمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹//////////////دوشنبه

فیلم ژانر وحشت «ما» سومین فیلم پرفروش جهان در سال ۲۰۱۹

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی «ما» اثری در ژانر وحشت توانست بعد از یک ماه اکران با فروش قابل قبول صد و هشتاد و نه میلیون دلار رتبه سوم جدول فروش جهانی را از آن خود نماید.

پروژه ساخت فیلم از فوریه ۲۰۱۸ آغاز شد. پیل، بعد از موفقیت گسترده نخستین فیلم بلند خود، یعنی برو بیرون، توانست بودجه ساخت فیلم را بدست آورد.

«ما» به مدت سه ماه از ژوئیه تا اکتبر ۲۰۱۸ به‌طور کامل در کالیفرنیا جلوی دوربین رفت. ما نخستین بار در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ و در فستیوال جنوب از جنوب غربی به روی پرده رفت. فیلم اکران گسترده خود را از تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۹ آغاز کرد.

فیلم با استقبال گسترده منتقدان همراه بود و در زمینه فیلم‌نامه، کارگردانی، موسیقی و عملکرد تیم بازیگران مورد ستایش قرار گرفت. ما ۲۵۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساختش ۲۰ میلیون دلار بوده‌است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

ابزاری که به مسیر انتقال مفهوم مهدویت کمک می‌کند/لزوم افزایش صبر منتظران ظهور

منتظران واقعی امام زمان (عج) باید صبور باشند/مفهوم مهدویت چگونه حاصل می‌شود؟

محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: از موضوعات مهمی که در روند انتقال فرهنگ مهدویت باید همواره به آن توجه داشته باشیم، استفاده از ابزار‌های لازم و مناسب در این مسیر است چراکه گاهی انتخاب نادرست در این راستا می‌تواند نتایج جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش وسیع فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های ارتباطی مختلف در این فضا برای موضوعات مختلف، بهتر است مومنان و همچنین افراد دست اندرکار برای انتقال مفهوم مهدویت از فضای مجازی هم به شکلی ویژه بهره بگیرند چرا که در روزگار کنونی مردم بخش زیادی از زمان خود را به استفاده از چنین فضا‌هایی اختصاص می‌دهند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: نگارش کتاب‌های مفید درباره امام زمان (عج) و همچنین موضوع مهدویت یکی دیگر از راه‌های مهمی است که عالمان و نویسندگان حوزه دینی و اعتقادی می‌توانند همواره به آن توجه جدی داشته باشند از این رو لازم است نویسندگان با به روز کردن اطلاعات خود در چنین حوزه‌هایی هرچه جدی‌تر و با اراده‌تر در مسیر ارائه راهکار‌های تاثیرگذار گام بردارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: البته برای انتقال و دریافت مفهوم عمیق مهدویت تنها آگاهی پیدا کردن از راهکار‌های تاثیرگذار در این زمینه، ضمانت موفقیت نخواهد بود بلکه فردی که می‌خواهد چنین مفهوم اصیل و ارزشمندی را انتقال دهد و یا آن را دریافت کند باید به طور ذاتی از یکسری زمینه‌های لازم برخوردار باشد، چون فردی که هیچگونه زمینه لازم را در امور دینی و مذهبی نداشته باشد، نمی‌تواند در این مسیر به موفقیت دست پیدا کند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

نماز و دعای روز هجدم ماه رمضان/ازدواج در ماه نزول قرآن کریم بسیار پسندیده است

محمد طاها مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: ماه مبارک رمضان در میان ماه‌های سال، مبارک‌ترین ماه قلمداد می‌شود از این رو انجام دادن و کمک به شکل گرفتن یک امر خیر در این ماه از ارزش بسیاری  برخوردار است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ازدواج یک امر نیک و پسندیده است ، انجام گرفتن آن در ماه میهمانی خدا از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که انجام هر عمل خیری در این ماه ثواب چندین برابری دارد.
 
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: برخی از افراد اینگونه تصور می‌کنند که برگزاری مراسم ازدواج در ماهی مانند ماه مبارک رمضان، کار درستی نیست در حالی که این تصور اشتباه بوده و شایسته است که چنین اتفاق مبارکی در ماه پر خیر و برکتی همچون ماه رمضان رخ بدهد.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در ماه رمضان همچنین مناسبت‌های شادی بخشی همچون ولادت امام حسن مجتبی (ع) وجود دارد که بسیاری از زوج‌های جوان می ‌توانند مراسم عقد خود را در این روز به ثبت برسانند چرا که چنین تاریخ‌های ارزشمندی، به طور یقین خیر و برکت را هم در زندگی افراد جاری می‌کند.
 
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/

نظر شما