شناسهٔ خبر: 33092029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه رشت ؛

پایبندی به اقامه دین مهمترین ویژگی حاکمان جامعه اسلامی است

فلاحتی گفت: پایبندی به اقامه دین، اجرای عدالت، ساده زیستی و دوری از اشرافی گری مهمترین ویژگی حاکمان جامعه اسلامی از نگاه امام علی(علیه السلام)است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز(جمعه، 3 خرداد) رشت اظهار کرد: در ماه‌های اخیر آمریکا و اسرائیل و آل سعود در سه جبهه فعالیت گسترده داشته و امپراطوری رسانه‌ای غرب هم همسو با آنان تلاش می‌کند تا ملت ایران را به زانو در بیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان حوزه‌های اقتصادی، فضای مجازی و سیاسی را این سه جبهه فعالیت غرب برشمرد و گفت: دشمنان ایران دریافته‌اند که آنچه باعث اقتدار ایران است تدین ملت است و در این سه جبهه تلاش می‌کنند تدین را از ایران بگیرند.

 

وی افزود: غرب تلاش می‌کند ملت ایران و جوانان کشور را به دوری از فرهنگ الهی دعوت کنند تا به پوچی و بی هویتی برسانند.

 

فلاحتی اذعان داشت: در چهل سال گذشته نعمت‌های بزرگی از ناحیه خداوند نصیب ایران شد و این نتیجه خوب بودن مردم ایران و آگاه و بصیرتر شدن ملت ماست.

 

وی یادآور شد: از نگاه امام علی(علیه السلام) حاکمان جامعه اسلامی باید پایبندی به اقامه اصول دینی خدا داشته باشند.

 

امام جمعه رشت تاکید کرد: مسئولان در جامعه اسلامی باید تحت فشار آدمهای فاسد قرار نگیرند.

 

وی پایبندی به اجرای عدالت را از دیگر ویژگی‌های مسئولان در جامعه اسلامی از نگاه امام علی(علیه السلام) خواند و گفت: پایبندی به معنویات و ساده زیستی و دوری از اشرافی گری باید از مهمترین ویژگی‌های مسئولان جامعه اسلامی باشد.

 

فلاحتی اضافه کرد: اگر مسئولان به سمت اشرافی گری بروند نظام آسیب جدی می‌بیند و متاسفانه برخی مسئولان دچار اشرافی گری هستند.

 

وی تاکید کرد: برخی مسئولان شایسته مسئولیت نیستند و مردم این را می‌فهمند و بر همین اساس باید زمینه‌ای فراهم شود تا دلسوزان به اسلام و انقلاب بر سر کار بیایند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به هفت خرداد، روز قانون اشاره کرد و گفت: مجلس عصاره ملت است.

 

وی افزود: متاسفانه برخی مصوبات مجلس بوی غربی دارد و مشکلی از مردم حل نمی‌کند.

 

فلاحتی گفت: اگر بپرسیم مجلس دهم توانست در تراز انقلاب و ملت ایران مصوبات داشته باشد، نمی توان گفت بله، چون فساد و اختلاس‌ها که در بسیاری از جاها دیده شد از مواردی بود که مجلس می‌توانست ورود کند.

 

وی عدم نظارت را دیگر مسئله مطرح درباره مجلس دانست و گفت: عدم نظارت مجلس باعث شده تا افزایش قیمت‌ها و اخلاس‌ها مردم را گله مند کند.

 

امام جمعه رشت اظهار داشت: همین عدم نظارت باعث شد عده‌ای برای خود حاشیه امن بسازند.

 

وی گفت: بسیاری از گره‌های ایجاد شده در جامعه نتیجه عدم اجرای قانون و نظارت بر اجرای آن است.

 

فلاحتی با گرامیداشت فرا رسیدن شبهای قدر گفت: دشمن ظالمان بودن و یاور مظلومان بودن مهمترین وصیت حضرت علی(علیه السلام) است که باید خط مشی همه به ویژه مسئولان باشد.

 

وی اظهار داشت: زندگی حضرت علی(علیه السلام) سه خط اساسی داشت که مهمترین آنها بنده خدا بودن است و ما هم باید خط بندگی را در زندگی ادامه بدهیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، جهاد در راه خدا را از دیگر خطوط اصلی زندگی حضرت علی(علیه السلام) دانست و گفت: مسلمانان در سایه جهاد به عزت می‌رسند.

 

وی گفت: خط آزادی از اسارت شیطان از دیگر خطوط اصلی زندگی حضرت علی(علیه السلام) که باید در این رابطه باید تلاش کنیم.

 

فلاحتی در خطبه نخست، ماه رمضان را بهترین فرصت برای توبه دانست و گفت: نخستین شرط برای پذیرش توبه اقرار به گناه و استغفار از گناهان است.

 

وی تلاش برای جبران گناه را از دیگر عوامل پذیرش توبه برشمرد و گفت: در مرحله بعد شخص توبه کننده باید اعمال صالح خود را خالص کند.

 

امام جمعه رشت اظهار داشت: تسریع در توبه و توسل به اهل بیت در پذیرش توبه بسیار موثر است.

 

نظر شما