شناسهٔ خبر: 33091912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت پیگیری مسوولان برای احیای دریاچه پریشان

امام جمعه کازرون گفت: توقع داریم پیگیری برای احیای دریاچه پریشان که تنها دریاچه آب شیرین کشور است در برنامه دولت قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: بر اساس منطق نظامی، این آزادسازی محقق نمی‌شد، برای همین امام راحل گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی ادامه داد: دشمنن برای مذاکره موشکی به ما فشار می‌آورد تا برد و سیستم موشکی را کاهش داده و چنانچه در آینده به ما تجاوز شود، عامل بازدارنده نداشته باشیم.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه دشمن از توانایی‌های دفاعی که به‌دست آورده‌ایم می‌ترسد افزود:  اگر دست از پا خطا کنند پایگاه‌های آمریکا را در خلیج فارس روی سرشان خراب می‌کنیم و آمریکا از اینجا باید جنازه صادر کند.

خرسند با بیان اینکه آمریکا از جنگ نظامی نا امید و به جنگ اقتصادی پناه آورده است، گفت: همانطور که در جنگ نظامی مقاومت جواب می‌دهد چنانچه در خرمشهر، لبنان، سوریه و یمن مقاومت نتیجه داده، در جنگ اقتصادی هم مقاومت جواب می‌دهد، نه مذاکره و ذلت.

امام جمعه کازرون گفت: آمریکایی‌ها دنبال معامله قرن هستند که برای مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی است لذا حضور امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس امسال، دوچندان و مضاعف در برائت از دشمنان و مشرکین است.

وی با برشمردن اهمیت زکات گفت: در ۲۷ آیه قرآن پابه‌پای نماز، دعوت به پرداخت زکات آمده و در روایات متعدد وارد شده که نماز کسی که زکات نمی‌دهد را قبول نمی‌کند.

خرسند به بارندگی‌های مناسب امسال اشاره کرد و گفت: جوشیدن چشمه‌ها و رودخانه‌ها به معنای مصرف بی‌رویه نیست.

وی با بیان اینکه چشمه‌های اطراف دریاچه پریشان کازرون جوشیدن گرفته اما در بستر دریاچه آبی جمع نشده،گفت: توقع داریم دولت همانطور که برای احیای دریاچه ارومیه وقت گذاشت، درصدی هم برای دریاچه پریشان که تنها دریاچه آب شیرین کشور است، وقت بگذارد.

امام جمعه کازرون با تذکر به مسوولان محیط زیست شهرستان و استان گفت: از مسوولان می‌خواهم کارگروهی تشکیل شود تا دلایل خشکیدن این دریاچه مشخص شود.

وی ادامه داد: این همه باران تبدیل هدر می‌رود که با هزینه‌ای کم می‌شود به سمت دریاچه هدایت شود و حتی خود مردم گفته‌اند که حاضرند با هزینه خود این روان‌آب‌ها را به سمت دریاچه منتقل کنند.

خرسند از گروه‌های محیط زیستی خواست مطالبه احیای دریاچه پریشان را دنبال کنند و افزود: از مسوولان بخواهید تا آقایان در تهران بدانند این دریاچه وجود دارد و خشک شده است.

امام جمعه کازرون گفت: این دریاچه از لحاظ محیط‌زیست و گردشگری می‌تواند برکاتی برای شهرستان و استان داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به تعیین ۲۷  اردیبهشت تا ۱۵ تیر برای کنترل فشار خون گفت: فشارخون را بیماری خاموش نامیده‌اند و بهتر است از این فرصت در مراکز بهداشت استفاده شده تا جلو صدمات و خطرات احتمالی گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما