شناسهٔ خبر: 33091867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت اصفهان:

روز قدس نماد اتحاد مسلمانان در برابر استکبار جهانی است

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: روز قدس موجب دمیدن روحیه مقاومت در میان ملت‌های مسلمان جهان شده است و نمادی از اتحاد مسلمانان در برابر استکبار جهانی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در این روز خرمشهر پس از ماه‌ها تلاش و در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس از چنگ بعثی‌ها آزاد شد و شادی این آزادی، روحیه مقاومت در برابر دشمنان را در وجود ملت ایران و رزمندگان تقویت کرد.

وی افزود: مهم‌ترین درس آزادسازی خرمشهر همین مقاومت در برابر دشمن تا کسب پیروزی بود که بعدها از ایران تا لبنان و فلسطین نیز منتشر شد و موجبات بیرون راندن اسرائیلی‌ها از لبنان را فراهم کرد.

صهیونیست‌ها در بسیاری از جبهه‌ها از مقاومت شکست خورده‌اند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در بسیاری از جبهه‌ها و بارها و بارها از مقاومت شکست خورده‌اند، تاکید کرد: راهپیمایی مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه رمضان که به ابتکار امام خمینی (ره) روز قدس نامیده شد موجب دمیدن روحیه مقاومت در میان ملت‌های مسلمان و نماد اتحاد آنها در برابر دشمنان و در دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه مکان تجمع مردم اصفهان در روز قدس امسال بنا بر تقاضای همشهریان و پذیرش امام جمعه تغییر کرده است، ابراز داشت: امسال مردم اصفهان با حضور در میدان امام (ره) حضور پرصلابت خود را در چشم دنیا برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین به رخ دنیا خواهد کشید.

آیت الله مهدوی با اشاره به بیانیه دادستان اصفهان در ارتباط با مقابله با منکرات ابراز داشت: محتوای این اطلاعیه مطابق فتوای مراجع و قوانین بود اما برخی با نقل قول اشتباه از این اطلاعیه درصدد ایجاد ناآرامی در جامعه هستند که نباید اجازه دهیم آرامش جامعه با توسل به مقابله با قوانین برهم بزنند.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف امری فطری و دارای ریشه عقلانی است و بر همین اساس در دین اسلام و در قوانین کشور ما نیز بر آن تاکید شده است.

ایام ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای پرورش اخلاقیات و تقوا در وجود انسان است

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای پرورش اخلاقیات و تقوا در وجود انسان است، گفت: روزه صبر انسان را افزایش می‌دهد و این صبر برای مقابله با اخلاق‌های نکوهیده از جمله خشم بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: از سویی روزه در صبر انسان در برابر مشکلات را افزایش داده و موجب تقویت ویژگی‌هایی مانند مهربانی، عاطفه، از خودگذشتگی در انسان شده و علاقه به دنیا را نیز کاهش می‌دهد.

آیت الله مهدوی با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) افزود: شب‌های قدر فرصت بسیار خوبی برای تازگی روح انسان است تا با احیای این شب به نماز و عبادات و با تصمیمی جدید سالی نیکو را برای خود تقدیر کنیم.

ولایت امیرالمؤمنین و فرزندان ایشان در شب قدر مقدر شده است

وی با تاکید بر اینکه ولایت امیرالمؤمنین و فرزندان ایشان در شب قدر، تقدیر شده است، تاکید کرد: بر این اساس در شب‌های قدر باید به واقع ظهور حضرت حجت (عج) نیز را از پروردگار طلب کنیم و امیدواریم به برکت این شب‌ها خداوند ادامه این غیبت منجی بشریت را بر مردم جهان ببخشاید.

برگزاری اعتکاف ماه مبارک رمضان در مسجد امام خمینی (ره) اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان به برگزاری اعتکاف ماه مبارک رمضان در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: برای ایام اعتکاف امسال از شب بیست و یکم تا بیست و سوم ماه رمضان است در مسجد امام اصفهان امکاناتی برای معتکفان در نظر گرفته شده و برای برگزاری ایام اعتکاف در مسجد برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است.

نظر شما