شناسهٔ خبر: 33091819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشریح آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی توسط مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ‌

نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امدادرسانی‌ها در برخی از مناطق استان همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به بیش ۵۵۰ نفر آسیب دیده از سیل در پنج شهرستان خراسان جنوبی امدادرسانی شده و در این مدت ۱۱ نفر از مرگ نجات پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

‌محمد رحیم شهریاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در پی بارندگی‌های اخیربه بیش از ۶۰ مورد حادثه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، فردوس، نهبندان، طبس و بیرجند امداد رسانی شده که بیشتر این موارد مربوط به سربیشه و درمیان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۵۰ نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: در روستای شیرگ سربیشه ۳۵۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در روستاهای خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر نجات پیدا کردند، ادامه داد: از این ۱۱ نفر ۶ نفر در درمیان، دو نفر در ارتفاعات روستای خرو طبس و سه نفر در سربیشه بودند.

وی از اعزام تیم امداد هوایی به شهرستان درمیان خبر داد و گفت: چهار نفر از حادثه دیدگان در روستای قوزشک شهرستان درمیان در محاصره سیلاب بودند که توسط امداد هوایی به منطقه امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های اعزامی هلال احمر به مناطق آسیب دیده از سیلاب روز گذشته ۳۹ تیم با ۱۲۰ نفر امدادگر بودند و تجهیزاتی چون انواع موتور پمپ برای تخلیه آب به همراه داشتند.

شهریاری با اعلام اینکه ۷۰ چادر در روستای شیرگ آقا سربیشه برای اسکان آسیب دیدگان توزیع شده است، اظهار کرد: تا کنون ۲۰۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۷۰ دستگاه چادر، ۱۰۰ تخته موکت و ۴۵۰ تخته پتو بین اهالی مناطق سیل زده استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی‌ها در برخی از مناطق استان همچنان ادامه دارد، یادآور شد: خودروی ارتباطات و هشت دستگاه لجن کش صبح امروز به روستای شیرگ آقا اعزام شده که هم اکنون تخلیه آب از منازل با ۲۲ دستگاه انواع موتور پمپ در حال انجام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما