شناسهٔ خبر: 33091550 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

براى احيا به همراه بچه‌ها كجا برويم؟

آستان مقدس امامزاده صالح تجریش، حرم مطهر امام راحل، کهف الشهداء، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و... از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانید در آنجا به همراه خانواده در مراسم شب قدر شرکت کنید.

صاحب‌خبر -

گروه تفریح و نشاط؛ سعیده اسدیان: استفاده از فرصت‌هایی که می‌تواند تجربه‌های معنوی خوبی را در اختیار اعضای خانواده قرار دهد، ضروری است و یکی از این فرصت‌ها، بهره بردن از فضای معنوی شب‌های قدر است.

اگر قرار است شب قدر را به همراه خانواده و با حضور بچه‌ها در بیرون از خانه سحر کنید، در قدم اول باید انتخاب مناسبى براى مکان مورد نظرتان داشته باشید تا بهره بیشترى از شب قدرتان ببرید.

سعى کنید مکانى را انتخاب کنید که امکان خانوادگى نشستن و کنار هم بودن را داشته باشد تا در مراقبت از بچه‌ها به یکدیگر کمک کنید. علاوه بر اینکه حتما مکانى را انتخاب کنید که فضاى باز براى فعالیت و تحرک بچه‌ها را داشته باشد. به دماى هوا هم توجه داشته باشید. مکان‌هاى سرپوشیده ممکن است به علت ازدحام جمعیت گرم‌ باشد و این گرما کودک یا نوزاد شما را ناراحت کند.

 بهتر است از قبل کمی استراحت کنید، غذایی بخورید و آب و کمی خوراکی هم برای بیداری تا شب همراه داشته باشید، اگر فرزند کوچک به همراه دارید حتما یک زیرانداز، بالش کوچک و کمی میوه به همراه داشته باشید، بدون شک آشنا کردن کودکان با فضیلت شب‌های قدر متناسب با میزان درک آنها، نقش بسزایی در همراهی آن‌ها خواهد داشت.

چند نمونه از مکان‌هاى مناسب براى احیاى خانوادگى بههمراه بچه‌ها را به شما پیشنهاد مى‌دهیم:

 

آستان مقدس امامزاده صالح تجریش

امام‌زاده صالح مهم‌ترین مقصد گردشگری مذهبی شمال تهران است که می‌تواند انتخابی مناسب برای شرکت در مراسم شب قدر به صورت خانوادگی باشد.

سخنران شب اول قدر ( جمعه‌ شب سوم خرداد) در امامزاده صالح، حجت‌الاسلام جمالی است ضمن اینکه حاج حسن میرزایی و رضا حیران هم از مداحان اهل بیت در این مراسم مدیحه‌سرایی خواهند کرد، در شب دوم (یکشنبه‌شب ۵ خرداد) حجت‌الاسلام سعدی سخنرانی می‌کند و حاج حسن میرزایی و  حاج آقا مرتضوی هم مداحان این مراسم هستند.

سخنران شب سوم قدر (سه‌شنبه هفتم خرداد) آیت الله سید ابراهیم رئیسی است و حاج حسن میرزایی و حاج هاشم تهرانی هم از مداحان اهل بیت مدیحه‌سرایی خواهند کرد، برای شرکت در مراسم شب‌های قدر می‌توانید از ساعت ۲۲:۳۰ تا یک بامداد در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش حاضر شوید.

در این ایام معاینه و ویزیت رایگان بیماران با همکاری بنیاد بیمارهای نادر در این آستان صورت می‌گیرد.

برای رسیدن به امامزاده صالح (ع) بهترین راه استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. اتوبوس‌های بی‌آرتی خط میدان راه‌آهن - تجریش روبروی امامزاده صالح (ع) ایستگاه دارند،همچنین آخرین ایستگاه خط یک مترو تهران، ایستگاه تجریش است.

 

 حرم مطهر امام راحل

در کیلومتر 6 بزرگراه خلیج‌فارس ( آزادراه تهران - قم) حرم مطهر امام خمینی (ره)، مراسم شب‌های قدر از ساعت ۲۲:۳۰ تا ساعت ۲ بامداد برگزار می‌شود و آغاز مراسم با تلاوت قرآن کریم و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر خواهد بود.

برای شرکت در این مراسم مترو و شرکت اتوبوسرانی آماده خدمت رسانی به زائران حرم مطهر امام راحل تا پایان مراسم هستند.

در شب نوزدهم حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم هاشمیان سخنرانی و حاج احمد شربیانی مداح این مراسم هستند.

همچنین در  شب بیست و یکم ماه رمضان حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری سخنران خواهد بود و حاج حسین هوشیار به مداحی می پردازد، مراسم مداحی شب بیست و سوم ماه رمضان هم توسط حاج مهدی منصوری برگزار می‌شود.

 

کهف الشهداء

بهشت تهرانِ امروز واقع در ولنجک، انتهای بلوار دانشجو هم در شب قدر پذیرای عموم مردم است.

مراسم احیای شب های قدر از ساعت ۲۳ تا ۳ بامداد در جوار شهدای گمنام برگزار می‌شود و هرساله با استقبال خوبی از طرف جوانان رو به رو بوده است.

 

 آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

مراسم احیای شب قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲:۱۰ بامداد برگزار می‌شود، ضمن اینکه زائران این بارگاه ملکوتی از طریق کارت‌های دعوت ویژه افطار ماه مبارک رمضان، میهمان سفره احسان حضرت سیدالکریم(ع) خواهند بود.

مراسم لیالى قدر، شب هاى نوزدهم و بیست و سوم به صورت مستقیم از شبکه پنج سیما و شب بیست و یکم از شبکه چهار سیما و همچنین پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به نشانی www.abdolazim.com پخش خواهد شد.

 

مصلای امام خمینی(ره)

مصلای امام خمینی هم یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید به صورت خانوادگی مراسم احیای شب‌های قدر را در آن برگزار کنید.

این مراسم سوم، پنجم و هفتم خرداد ماه از ساعت ۲۲ با تلاوت قرآن، دعاخوانی، سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، مداحی حاج احمد واعظی، حاج مرتضی طاهری و امیر عباسی، در شبستان اصلی مصلی برگزار می‌شود.

 

گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) هم برای شب‌های قدر مراسم ویژه‌ای دارد که از ساعت ۲۲ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱ بامداد هم ادامه دارد.

غرفه فرهنگی کودک و نوجوان برای نگهداری کودکان و غرفه گفتمان با هدف پاسخگویی به مسائل شرعی شهروندان در این مراسم پذیرای علاقه‌مندان خواهند بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما