شناسهٔ خبر: 33091173 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پخش مجموعه «هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» از سیما

مجموعه ۱۰ قسمتی «هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» به همت گروه موشن گرافیک و نماهنگ بسیج صداوسیما تهیه و از شبکه‌های سراسری سیما پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اصغر عباسی کارگردان این مجموعه ضمن اشاره به تولید مجموعه «هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» اظهار داشت: این مجموعه در ۱۰ قسمت پخش می‎شود.

وی با اشاره به سوژه‌های این مجموعه گفت: ما در این مجموعه تلاش کردیم چه از نظر سوژه‎ای و چه از نظر جغرافیایی بخش‎های مختلف دفاع مقدس را در فرم و روایتى متفاوت به نمایش بگذاریم؛ به طوری که در این مجموعه، روایت‎هایى از ابتدای دوران دفاع مقدس تا زمان بازگشت اسرا و شهر‌هایی همچون سوسنگرد، دزفول، خرمشهر و حتی حادثه بمباران تهران و حادثه ترور‌ها توسط منافقین بیان می‎شود.

عباسی اظهار داشت:، چون تصمیم داشتم روایتی سینمایی، جذاب و متفاوت را به مخاطب ارائه دهم به سمت بازیگران سینما و تلوزیون رفتم که در این مسیر، روایت ۵ قسمت از این مجموعه را عباس غزالی و ۵ قسمت دیگر این مجموعه را متین ستوده عهده دار شدند.

وی همچنین بیان داشت: در این مجموعه تلاش شده است تا به نقش و اثرگذاری بانوان چه در جبهه‌های حق علیه باطل و چه پشتیبانی از جبهه‌ها به صورت ویژه‎ای پرداخته شود.

عباسی همچنین از ساخت آثاری از این دست که بتواند در زمانی کوتاه مخاطب را پای تلویزیون میخکوب نگه دارد گفت و از نگارش ١٠ قسمت بعدى این مجموعه با محتوا و نگاهی متفاوت‌تر از همیشه به جنگ خبر داد و اظهار امیدوارى کرد بتواند آن را براى چند ماه آینده آماده کند.

دو قسمت از مجموعه «هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» امروز سوم خرداد و ۸ قسمت دیگر این مجموعه در هفته دفاع مقدس از شبکه‌های سراسری سیما پخش می‎شوند.

مجموعه روایتى «هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» به سفارش گروه موشن گرافیک و نماهنگ بسیج صداوسیما و تهیه‎کنندگی محسن محمدحسنی تهیه شده است.

نظر شما