شناسهٔ خبر: 33091163 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه گرگان

وزیرخارجه پاکستان: خواستار حل مسالمت آمیز مسائل در منطقه هستیم

اسلام آباد - ایرنا - وزیرامورخارجه پاکستان در دیدار«محمدجواد ظریف»همتای ایرانی خود تاکیدکرد: اسلام آبادخواهان حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک مسائل مربوط به منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش رسانه‌های دولتی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز جمعه در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه تاکید کرد: دولت پاکستان به ایفای نقش خود برای تسهیل در مسیر حل مسائل منطقه و تنش زدایی ادامه می‌دهد.
وی تاکید کرد که تنش در منطقه به سود هیچ کشوری نیست و ما از تمامی طرف‌ها ضمن دعوت به خویشتنداری، تاکید می‌کنیم که مسائل مربوط به منطقه باید از طریق گفت وگو و تعاملات دیپلماتیک حل شود.
رادیو دولتی پاکستان در ارتباط با این دیدار گزارش داد: وزیران امور خارجه دو کشور با ابراز رضایت از روند اجرای تصمیماتی که در جریان سفر اخیر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به ایران اتخاذ شد، بر گسترش همکاریهای مشترک برای توسعه روابط تاکید کردند.
محمد جواد ظریف پس از دیدار با همتای پاکستانی خود برای دیدار و گفت وگو با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور به شهر راولپندی (در مجاورت اسلام آباد) رفت.
وی قرار است در ادامه این سفر با «عمران خان» نخست وزیر و «صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان نیز دیدار کند.
ظریف پیش از این نیز ۹ بار به پاکستان سفر کرده است.
این سومین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران خان» است. محمدجواد ظریف نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران خان شهریور ماه سال گذشته به اسلام آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.
شبد**آساق *۲۷۴**۱۷۰۸

نظر شما