شناسهٔ خبر: 33091134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علت سکوت مجلسیان در برابر مفاسد اقتصادی، فقر و افزایش قیمت‌ها چیست؟

امام‌جمعه ابرکوه با بیان اینکه تیغ مجلسی‌ها در بزنگاه‌های حساس کند است، گفت: نمایندگان پاسخگوی مردم باشند که برای مقابله با فقر و فساد مالی و ... چه قانونی وضع کرده و علت سکوت آنان چیست؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه مجلس را خانه و عصاره ملت خواند و گفت: در ادوار گذشته تاکنون، مجلسیان به نحو مطلوب مجلس را به جایگاه اصلی خود نرساندند.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: دهمین دوره مجلس که سومین سال خود را سپری می‌کند کارنامه قابل‌قبول و درخشانی ندارد و در بزنگاه‌های مختلف که جامعه درگیر آن بوده و هست، عملکرد قابل دفاعی از خود ارائه نکرده است. مجلس باید به صورت شفاف به مردم گزارش دهد که در راستای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض چه قوانینی وضع کرده است؟

حسینی افزود: رئیس و نمایندگان مجلس پاسخ هند که با استفاده از ابزار و ظرفیت‌های قانونی که داشتند، در مبارزه بااین‌همه فساد مالی، اداری، اجتماعی، اخلاقی، ولنگاری فرهنگی و بی‌بندوباری، بزهکاری، تجاهر به فسق و بدحجابی و بی‌حجابی چه واکنش لازمی را نشان داده‌اند؟

نمایندگان تصمیمی برای حمایت و نجات مردم از مشکلات معیشتی ندارند

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: چرا برای مردم شایعه مشارکت مالی ایجاد کرده و دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ که ذره‌بین مجلسیان هستند در برابر دپوی 10 ها هزار خودرو خودروسازان، دَم برنمی‌آورند، از مردم و خریدار حمایت نمی‌کنند و ساعت‌به‌ساعت قیمت کاذب درست می‌کنند؟

وی با تأکید بر اینکه تیغ مجلسیان کند است و عزمی جزم بر حمایت و نجات مردم از این وضع فلاکت‌بار معیشتی ندارند، گفت: چه قانون بازدارنده‌ای برای مهار قیمت‌های افسارگسیخته در قبال قیمت‌های خلق‌الساعه ملزومات معیشتی و قیمت‌های وحشتناک کالاهای موردنیاز مردم و مبارزه با دلالان سودجو و زالوصفت را وضع کرده‌اند؟

اشرافیت دامن‌گیر برخی آقایان شده است

خطیب جمعه ابرکوه با بیان اینکه اشرافیت به‌عنوان گرایش استکباری دامن‌گیر بسیاری از آقایان شده است، یادآور شد: مقام معظم رهبری تأکید دارند چرا همان‌طور که آسیب‌های ناشی از فقر را بررسی و با آن مبارزه می‌کنیم، آسیب‌های ناشی از سرمستی و اشرافی گری را بررسی نمی‌کنیم؟!

حسینی در ادامه به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و عنوان کرد: فتح خرمشهر یکی از معجزات الهی و نقطه عطفی در سرنوشت دفاع مقدس بود و روند قدرت تهاجمی علیه دشمن و پیشروی رزمندگان اسلام را تسریع کرد. خرمشهر نماد حماسه جاودانه بسیج، سپاه، ارتش و ملت ایران است که در دشوارترین شرایط در برابر ارتش متجاوز مقاومت کردند.

الگو گیری از حماسه خرمشهر در جبهه مقابله با تکفیری‌ها

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: اگر امروز فرهنگ شهادت‌طلبی در هر منطقه و کشور جاری و نیروهای حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان، زینبیون و فاطمیون سوریه و انصارالله یمن پیروز میدان مبارزه با تکفیریان متجاوز شدند، به دلیل الگو گیری از خرمشهر و حماسه‌آفرینان آن است.

وی همچنین با اشاره به آخرین جمعه ماه رمضان، یادآور شد: روز قدس یادگار ماندگار حضرت امام (ره) برای جهان اسلام است. متأسفانه حکام مزدور و خائن عرب امروز آشکارا به آرمان فلسطین خیانت کرده و آل سعودی به خاطر مخالفت با ایران، به خدمت اسرائیل درآمده و می‌خواهند طرح ذلیلانه آمریکا به نام معامله قرن را اجرایی کنند.

دعوت مردم به حضور در حماسه روز جهانی قدس

حسینی تأکید کرد: امت مسلمان به لطف خدا در روز جهانی قدس تودهنی محکمی به آمریکا، اسرائیل و عربستان می‌زند و این مثلث شوم غربی عبری عربی را بازهم ناکام خواهد گذاشت.

امام‌جمعه ابرکوه ضمن توصیه به والدین برای فرستادن فرزندان به حوزه علمیه، از پویش مردمی «نذر من» نیز یاد کرد و گفت: در شهرستان هنوز نیازمند هزار سبد کالا به ارزش هر سبد دویست هزار تومان هستیم که آن را در اختیار نیازمندان واقعی قرار دهیم. لذا خیرین و نیکوکاران برای مشارکت در این اقدام خداپسندانه به کمیته امداد مراجعه کنند.

انتهای پیام/90027

 

نظر شما