شناسهٔ خبر: 33090170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عرب: می‌خواهند لوگو پرسپولیس را توقیف کنند/ پول منشا را نمی‌دادیم 8 میلیارد بدهکار می‌شدیم

ایرج عرب که صبح امروز مهمان برنامه «ورزش و مردم» بود درباره شرایط باشگاه پرسپولیس توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صبح امروز در برنامه «ورزش و مردم» حاضر شد و درباره شرایط فعلی باشگاه پرسپولیس توضیحاتی ارائه داد. او در ابتدا گفت: «حتی وقتی یک توپ وارد دروازه نشود مدیرعامل باید پاسخگو باشد. برای راهکار مالی، ۵۰ جلسه داشتیم که ۱۱ جلسه با حضور هیات مدیره جدید بود. درباره بیرانوند، او مشکلی برای بازی مقابل سپاهان ندارد. البته هنوز رأی ای ابلاغ نشده اما چنانچه رأی ابلاغ شود هم به طور رسمی به رأی صادره به فدراسیون فوتبال اعتراض خواهیم کرد.»

او درباره فینال جام حذفی گفت: «برای ما قابل پیش بینی بود که در این مقطع با توجه به قهرمانی که در لیگ برتر داشتیم، برای به حاشیه بردن تیم و بر هم زدن تمرکز مجموعه با چنین حاشیه‌سازی‌هایی روبرو شویم.»

عرب به شرایط نقل و انتقالات باشگاه هم اشاره کرد: «با صراحت اعلام می‌کنم، هنوز برای نقل و انتقالات تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و فهرست ورود و خروج نداریم. وقتی دو بازی دیگر باقی مانده است طبعا نمی‌توانیم به نقل و انتقالات ورود کنیم. بعضی می‌خواهند با این قبیل کارها، پرسپولیس را از قهرمانی حذفی دور کنند تا دبل قهرمانی رقم نخورد. وقتی این شایعات رواج پیدا می‌کند به نظر ما یک هدفش این است که ذهن بازیکن و هوادار ما را بر هم بریزد. 

از هواداران هم تقاضا داریم برای موفقیت تیم به این قبیل اخبار توجه نکنند.  با بها دادن به این شایعات، به رواج آنها کمک می‌شود و تیم را از آرامش و تمرکز دور می‌کند. هواداران اخبار موثق درباره نقل و انتقالات را هم از سایت رسمی باشگاه دنبال کنند. در این آشفته بازار شایعات، بعضی می‌خواهند آب را گل آلود کنند تا از آن ماهی بگیرند. اول شایعه می‌کنند فهرست وجود دارد بعد برای بازیکنان خودشان با نام پرسپولیس بازار گرمی می‌کنند. از طرفی هم به پرسپولیس لطمه می‌زنند. گاهی هم افرادی به دروغ خودشان را از طرف پرسپولیس معرفی می‌کنند یا به بازیکنان دیگر تیم‌ها می‌گویند که پرسپولیس آن‌ها را می‌خواهد و آن بازیکن هم باور می‌کند. گاهی هم ممکن است با یک بازیکن ما مشکل داشته باشند و مرتب در پست او از بازیکنانی نام می‌برند که پرسپولیس می‌خواهد آنها را جذب کند در حالی که ما منتظریم این دو بازی هم تمام شود و بعد تازه با آقای برانکو بنشینیم و به یک جمع‌بندی برسیم. 

در مورد بشار رسن و کادرفنی پرسپولیس به خاطر مسایل ارزی با مشکل مواجه شده‌ایم. در شرایطی به منشا پول دادیم که آن پول نان شب ما بود و رعایت کردیم، در این مورد برای ما و آینده باشگاه مشکلی وجود نخواهد داشت.اگر پول منشا را نمی‌دادیم سال بعد با بدهی ۸ میلیاردی مواجه می‌شدیم. بدهی‌ها را ندهم باشگاه در آستانه بازی جام حذفی دچار حاشیه می‌شود.
»

عرب در ادامه به احتمال توقیف لوگوی باشگاه اشاره کرد: «بدهی مالیاتی بالای ۱۰۰ میلیارد است ولی بدهی‌های دیگر سر رسید شده است. برای یک هتل ۳۳۰ میلیون تومان اجراییه داشتیم که لوگوی پرسپولیس را دارند توقیف می‌کنند. اگر لوگو توقیف شود اسپانسرها دیگر به ما کمک نمی‌کنند. یکسری بدهی‌ها از جاهایی می‌رسد که غیر قابل پیش بینی است. مدتی پیش ۶۰ هزار دلار حکم اجرایی برای سال ۹۰ یا ۹۱ بود. آقایی آن موقع به تیم کمک کرده بود. امروز ما میراث دار آن هستیم. این مبلغ امروز می‌شود ۹۰۰ میلیون تومان. زمانی که پاداش به ما تعلق گرفت دلار ۱۶ هزار تومان بود و اگر کل مبلغ را یک جا به ما می دادند حدود ۳۲ میلیارد تومان دست ما را می گرفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا بخشی از این مبلغ را به عنوان خیریه برداشت. بخشی از این مبلغ هزینه برگزاری فینال آسیا شد. هزینه های دیگری هم بود. وقتی آن پول به دستمان رسید که دلار شد ۱۱ هزار تومان و در مجموع ۱۸ میلیارد دستمان را گرفت. ما بالاتر از درآمدمان هزینه کردیم.»

ایرج عرب همچنین تاکید کرد هیچ مشکلی با سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس ندارد.

۲۵۵ ۴۱

نظر شما