شناسهٔ خبر: 33090039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت

هشدار فرماندهان سپاه و ارتش به دشمن/ کشورهای دیگر دوست دارند سازمانی مانند سپاه داشته باشند/ آمریکا از تمرکز ما خارج نمی‌شود/ چرا جنگ با ایران به صرفه آمریکا نخواهد بود؟

خبرگزاری میزان- حوزه امنیتی و دفاعی کشور در هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

سردار کوثری: آمریکایی‌ها می‌گویند جنگ نمی‌کنیم اما «کاسبان ترس» می‌گویند جنگ می‌شود
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: با وجود اینکه خود آمریکایی‌ها بارها و بارها در نهان و آشکار گفته‌اند که درگیری نظامی با ایران به مصلحت آمریکا نیست اما کاسبان ترس دائما برای حمله نظامی آمریکا به ایران زمان تعیین می‌کنند و آن شرایط را تصویرسازی می‌کنند.

سرلشکر موسوی: دشمن مرتکب خطایی شود پاسخی پشیمان‎کننده می‌دهیم
فرمانده کل ارتش ارتقای هوشیاری و آمادگی یگان‌های ارتش را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: چنانچه دشمن مرتکب خطای محاسباتی و راهبردی شود پاسخ پشیمان‌کننده‌ای دریافت خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه: قادر به شکست دشمن در جنگ اطلاعاتی هستیم
فرمانده کل سپاه مقیاس عمل، اطلاعات سپاه را کل نظام و انقلاب و جغرافیای تهدید علیه ایران دانست و گفت: ما در جنگ اطلاعاتی قادر به شکست دشمن هستیم و اینکه اراده دشمن برای به کارگیری قدرت را سلب کنیم، به مفهوم خلع سلاح دشمن است.

«حجت‌الاسلام حسین طائب» مسئول و «سردار محقق» جانشین اطلاعات سپاه شدند
صبح امروز با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آئین تکریم و معارفه مسئولین اطلاعات سپاه برگزار شد.

دشمن از طریق ابزار رسانه در صدد القاء ناامیدی در بطن جامعه است
وزیر دفاع گفت: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القاء حس ناامیدی و یاس به جامعه هستند و در این شرایط روابط عمومی ها در ایجاد امید و نشاط در آحاد جامعه و مردم از نقش موثر و بسزائی برخوردارند.

فرمانده کل سپاه: به دنبال جنگ نیستیم، اما آماده‌ایم
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ نمی هراسیم و آماده ایم، گفت: دشمنان ما هم اراده جنگ ندارند ، اما تفاوت ما با آنها این است که آنها از جنگ می ترسند و خط حد آنها جایی است که جانشان به خطر بیافتد و شکست دادن دشمنی با این ماهیت آسان است.

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا: متن و کار سپاه جهادی و انقلابی است
سردار شیرازی گفت: متن و کار سپاه جهادی و انقلابی است و از آن جایی که بر اساس ماموریت فرمانده کل سپاه، نیاز به فردی عملیاتی بود، سردار فدوی انتخاب شد که سوابق عملیاتی زیادی در نیروی دریایی سپاه دارند.

سردار فدوی: آنقدر قوی هستیم که بیش از اقدامات عملی کنونی را بتوانیم عملیاتی کنیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما آنقدر قوی هستیم که بیش از اقدامات عملی که هم اکنون انجام می‌دهیم را بتوانیم عملیاتی کنیم.

سردار نقدی: امروز کشورهای دیگر دوست دارند سازمانی مانند سپاه داشته باشند
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: امروز سپاه توانسته در جهان اسلام الگویی موفق باشد و کشورهای دیگر امروز دوست دارند سازمانی مانند سپاه را در کشورشان داشته باشند.

سردار ربیعی: انتقال تجربه به نسل جدید، ضامن موفقیت سپاه در ماموریت‌های آینده است
مشاور فرمانده کل سپاه با تاکید بر اهمیت تربیت هوشمندانه نسل‌های آینده سپاه ،گفت:انتقال تجربه به نسل جدید، ضامن موفقیت سپاه در ماموریت های آینده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هویت اصلی سپاه تغییر ناپذیر است
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه تغییرات دارد، اما هویت اصلی آن تغییر ناپذیر است.

امیر صباحی‌فرد: چشمان همیشه بیدار کارکنان پدافند هوایی، دشمنان را مأیوس می‌کند
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در بازدید از گروه پدافند هوایی بندر طاهری، خطاب به کارکنان این یکان گفت: چشمان همیشه بیدار کارکنان پدافند هوایی، دشمنان را مأیوس می‌کند.

جنگ با ایران به هیچ وجه به صرفه آمریکا نخواهد بود
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: جنگ با ایران به هیچ وجه به صرفه آمریکا نخواهد بود و نتیجه این جنگ احتمالی می تواند ضربه ای سهمگین بر ابهت ظاهری آمریکایی ها باشد.

سردار جلالی: سیاست آمریکایی‌ها ورود به جنگ نظامی با ایران نخواهد بود
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سیاست آمریکایی ها ورود به جنگ نظامی با ایران نخواهد بود؛ چرا که با ورود به این عرصه فرصت تأثیرگذاری بر جامعه و اقتصاد ایران از طریق شبکه های اجتماعی از سوی کاخ سفید سلب خواهد شد.

آمریکا هرگز از توجه و تمرکز ما خارج نمی‌شود
سردار سلامی طی یک ماه سپری شده از مسئولیتش در فرماندهی کل سپاه، علاوه بر دیدار‌هایی که با برخی از مقامات و مسئولان کشور از جمله فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی انتظامی و وزیر اطلاعات داشت، در چند سخنرانی، علاوه بر ترسیم راهبرد‌های پیش روی سپاه، در خصوص امنیت کشور و موضوع جنگ مطالب مهمی را بیان کرد.

معاون پارلمانی سپاه: هرگاه دشمنان فشارهای خود را بر ما بیشتر کردند منسجم‌تر عمل کردیم
معاون پارلمانی سپاه گفت: هرگاه که دشمنان فشارهای خود را بر ملت ما بیشتر کنند، ما منسجم‌تر و توانمندتر عمل می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: آمادگی مطلوبی برای دفاع از امنیت ملی کشور داریم
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو در دفاع و حراست از مردم و امنیت ملی، حضوری فعال دارد و از آمادگی مطلوبی برخوردار است.

جانشین فرمانده کل سپاه: انقلاب اسلامی در حال حاضر بسیار توانمند‌تر از گذشته است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان ما سر و صدای زیادی می‌کنند، می‌خواهند ما را تحت فشارها قرار دهند، اما با افتخار می گویم که انقلاب اسلامی در حال حاضر بسیار توانمند تر از گذشته است.

سردار پورجمشیدیان: ماموریت ما ایجاد امنیت است اما نگاه ما به امنیت یک نگاه جامع است
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: نگاه ما به امنیت یک نگاه جامع است و معتقدیم ایجاد اشتغال و رفع محرومیت‌ها می تواند نقش بسزایی در ایجاد امنیت داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما