شناسهٔ خبر: 33089835 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از رونمایی ۴ داروی ضدسرطان تا افزایش ۳ میلیارد تومانی جایزه برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان

هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخباری متعدد داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

تبدیل پایان‌نامه‌های دانشجویی به محصولات دانش‌بنیان

ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور دستیابی و ارتقاء بهره‌وری از آب و خاک، حل بحران‌های زیست محیطی کشور و ایجاد اشتغال مناسب در راستای معیشت پایدار جامعه، از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های فناورانه که منجر به ایجاد کسب و کار در حوزه وظایف توسعه فناوری در این ستاد می‌شود حمایت می‌کند.

زیرساخت‌های تولید دارو در کشور باید تقویت شود

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری درباره تولید دارو در کشور، بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد کارخانجات تولید دارو در کشور کم است در حوزه تامین زیرساخت‌های این صنعت باید تلاش بیشتری کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تولید دارو در کشور یکی از مهم‌ترین نیاز‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، در چند سال اخیر در زمینه تولید دارو به موفقیت‌هایی رسیده ایم؛ اما باید زیرساخت‌های تولید دارو در کشور را تقویت کنیم.

حضور دانش بنیانی‌ها در نمایشگاه ایران هلث و اینوتکس

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث) با هدف ارائه آخرین توانمندی‌های صنعت سلامت ایران طی روز‌های ۱۹ تا ۲۲ خرداد ۹۸ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

پاویون شرکت‌های دانش بنیان با هدف نمایش توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در سال رونق تولید در این ۲ نمایشگاه با حمایت صندوق‌نوآوری‌و‌شکوفایی برگزار می‌شود. شرکت‌های دانش بنیان علاقمند می‌توانند جهت حضور در پاویون ضمن ثبت نام در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت‌نام کنند.

رونمایی از ۴ داروی ضدسرطان تا پایان سال

مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دارو‌هایی که در دست تولید قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر  ۲۵ داروی ضد سرطان در دستور تولید هستند که دو نمونه از  آن‌ها هفته پیش  رونمایی شد و ۴ نمونه دیگر تا پایان امسال روانه بازار می‌شوند.

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا طی یک برنامه ۳ ساله به کمک توان داخلی میزان یک میلیارد دلار صرفه جویی داشته باشیم که البته این موضوع به کمک دولت و صندوق توسعه ملی محقق می‌شود.

افزایش ۳ میلیارد تومانی اعتبار برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان از خدمات آزمایشگاهی

 شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری در راستای حمایت از برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان، مبلغ اعتبار تخصیص یافته برای دریافت خدمات آزمایشگاهی هر دانشجوی برگزیده سال تحصیلی ۹۸-۹۷، را از ۱۵ میلیون به ۲۰ میلیون ریال افزایش داد.

یک هزار و ۵۶۴ نفر دانشجوی برگزیده بنیاد ملی نخبگان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون ریال هزینه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز خود را از محل این اعتبار، دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما