شناسهٔ خبر: 33089768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پلیس فتا:

پیامک «اعلام نیازمندی یارانه نقدی» کلاهبرداری است

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص ارسال پیامک‌های جعلی با عنوان اعلام نیاز یارانه نقدی به هموطنان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: بر اساس رصد فضای مجازی و گزارش‌های واردشده مشخص شد افرادی سودجو مجددا با ارسال پیامک با عنوان اعلام نیازمندی یارانه نقدی در صدد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد : این افراد طبق لینک «tavajohmohem.com» مترصد این هستند که شهروندان به این آدرس مراجعه کرده و سپس با هدایت آن‌ها به درگاه‌های جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی آن‌ها را سرقت کنند.

وی با بیان این مطلب که پیگیری‌های پلیسی و اقدامات قضایی در این خصوص ادامه دارد، از هموطنان درخواست کرد اگر به هر دلیلی وارد سایت فوق شده و اطلاعات خود را وارد کرده‌اند، بلافاصله نسبت به تغییر رمز دوم خود اقدام کنند.

سرهنگ پاشایی به راه‌اندازی رمز دوم یک‌بار مصرف اشاره و تصریح کرد : عملا با رمز دوم یک‌بار مصرف دسترسی به اطلاعات کارت بانکی از سوی مجرمین محدود خواهد شد و کلاهبرداران با اطلاع از این مزیت برجسته در ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود را در خصوص دسترسی به اطلاعات کارت بانکی آغاز کرده‌اند و ضروری است هموطنان هوشیار بوده و فریب تبلیغات دروغین را نخورند.

وی با تاکید بر این مطلب که باید اخبار مربوط به ارائه خدمات دولتی نظیر هدفمندی یارانه‌ها یا سهمیه‌بندی‌ها را از سوی مبادی رسمی پیگیری کرد از هموطنان در خواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما