شناسهٔ خبر: 33089029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی پایگاه‌ های انتقال خون فارس در شب‌ های قدر

مدیر کل سازمان انتقال خون فارس از آمادگی پایگاه‌ های انتفال خون فارس برای خون‌ گیری از روزه داران در شب‌ های قدر خبر داد.

صاحب‌خبر -

مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از فعالیت پایگاه‌ های ثابت و سیار انتقال خون فارس در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تیم‌ های سیار درون و برون شهری در شب‌ های قدر از ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد آماده خونگیری از اهدا کنندگان است.

وی با بیان اینکه تیم‌ های سیار شب قدر مستقر در حرم مطهر آستانه سید علاء الدین حسین (ع) برای خونگیری از ساعت ۲۰ تا ۱ و ۳۰ بامداد فعالیت می‌کنند، افزود: این تیم یک شنبه شب‌ ها از ساعت ۲۰ تا ۲۴ آماده خونگیری از اهدا کنندگان خون است.

ترابی ادامه داد: پایگاه‌ های انتقال خون در شیراز، مرکز اهدای خون نمازی واقع در میدان نمازی و قوامی واقع در خیابان قصرالدشت، آسیاب قوامی، همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۳ آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

ترابی عنوان کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت ۸ و نیم تا ۱۲ و نیم نیز آماده خون گیری از همشهریان است.

وی تصریح کرد: جمعه‌ ها این مراکز صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ آماده خونگیری از اهداکنندگان روزه دار هستند.

ترابی بر داشتن اصل کارت ملی به هنگام مراجعه برای اهدای خون تاکید کرد و ادامه داد: تمامی مراکز انتقال خون در شهرستان‌ های فارس نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌بخشند.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور شناخته شده است و استان‌ های همجوار برای دریافت خدمات درمانی به شیراز مراجعه می‌کنند، افزود: بیشتر خدمات درمانی بیماران در بیمارستان‌ ها انجام می‌شود و مراکز درمانی نیازمند به فرآورده‌ های خونی هستند.

ترابی با بیان اینکه در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی A و O نیاز است، اظهار کرد: بیماران صعب العلاج، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌ های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌ های خونی نیازمند فرآورده‌ های پلاکت و پلاسما هستند.

مدیر کل سازمان انتقال خون فارس با اشاره به کاهش خونگیری در ماه مبارک رمضان از مردم خواست تا در این ایام با اهدای خون بیماران نیازمند را یاری دهند.
انتهای پیام/م

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در شب‌های قدر

نظر شما