شناسهٔ خبر: 33088869 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از اعمال افزایش حقوق ۴۴۰ هزار تومانی دانشجومعلمان تا لغو امتحانات در شب‌های قدر

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری حول چگونگی برگزاری امتحانات در شب‌های قدر سپری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون قطعی شدن افزایش ۴۴۰ هزار تومانی حقوق دانشجو معلمان،‌ رسیدگی به شکایات از مدارس غیردولتی تا ۱۰ روز و تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی تهران و البرز سپری شد.

افزایش ۴۴۰ هزار تومانی حقوق دانشجو معلمان قطعی شد

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره بحث‌های متعددی که در مدت اخیر درباره افزایش حقوق دانشجو ‌معلمان مطرح شده بود، اظهار کرد: در جلسه امروز فراکسیون ولایی که با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی برگزار شد، پرداخت۴۴۰ هزار تومان افزایش حقوق دانشجو معلمان قطعی شد.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات قانونی، آموزش و پرورشی ها نسبت به اعمال این افزایش حقوق متقاعد شدند و مقرر شد پس از انجام مراحل اداری این افزایش هر چه زودتر لحاظ شود.

نرخ شهریه مدارس غیردولتی تهران و البرز اعلام شد/ سقف شهریه با نرخ تورم رسمی مطابقت دارد

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: میزان شهریه مدارس غیردولتی استان‌های تهران و البرز از امروز در سامانه مشارکت‌ها قابل مشاهده بوده و حداکثر شهریه در مقاطع تحصیلی مختلف در دوره ابتدایی ۹ میلیون و۴۰۰، در متوسطه اول ۱۱ و در متوسطه دوم ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش شهریه مدرسه به مدرسه و منطقه به منطقه متفاوت و متناسب با الگو‌های شهریه که سرفصل‌های ماده ۱۶ قانون بوده است، ادامه داد: میزان افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده از حدود ۶ درصد تا میزان نرخ رسمی تورم که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، نوسان دارد و بیش از این مبلغ افزایشی نداریم.

برگزاری هر گونه آزمون در لیالی قدر غیرمجاز است/ امتحانات ۴ و ۸ خردادماه لغو می‌شود

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره برگزاری امتحانات دانش آموزان در ایام شب‌های قدر اظهار کرد: باتوجه به تغییر زمان شروع ماه مبارک رمضان امتحانات پایه دوازدهم که از پیش تعیین شده بود به مناسبت شب‌های قدر تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: درباره برگزاری امتحانات داخلی و هماهنگ هم طبق ماده ۱۰۰ آیین نامه اجرایی مدارس برگزاری هرگونه آزمون غیرمجاز خواهد بود و این موضوع پیش از آغاز امتحانات به مدارس اعلام شده بود.

واکنش آموزش و پرورش به ممنوعیت ورود معلمان مرد در مدارس استعداد‌های درخشان دخترانه

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره بخشنامه ممنوعیت حضور معلمان مرد در مدارس استعداد‌های درخشان دخترانه که با گلایه دانش‌آموزان این مدارس همراه شده است، اظهار کرد: بخشنامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت حضور معلمان مرد در تمام مدارس دخترانه ابلاغ شده است که مدارس استعداد‌های درخشان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز‌های علمی که این مدارس دارند و درخواست والدین مبنی بر حضور معلمان مرد در این مدارس به دنبال راهکاری برای ایجاد یک تبصره در این قانون هستیم.

مهاجرانی تصریح کرد: برای تعدیل این قانون مقرر شده است تا کارگروهی در حوزه پرورشی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود تا نگرانی خانواده‌ها و دانش آموزان مدارس استعداد‌های درخشان هم در این زمینه کاهش یابد.

هدف گذاری برای پوشش تحصیلی ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع در مدارس کشور

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره چگونگی ثبت‌نام دانش‎‌آموزان اتباع خارجی برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: در حال آماده سازی بخشنامه ثبت نام برای سال تحصیلی آینده هستیم که به زودی به مدارس سراسر کشور ابلاغ خواهد شد و امسال هم مانند سال‌های گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبه هیئت وزیران تحصیل تمام اتباع خارجی در سن تحصیل ( لازم‌التعلیم) در کشور مانعی ندارد.

وی ادامه داد: اتباع خارجی که پیش از این هم در مدارس کشور تحصیل کرده بودند می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مدرسه محل زندگی برای ثبت‌نام اقدام کنند و سعی می‌کنیم زمان نام نویسی را تقریبا با دانش‌آموزان داخلی هماهنگ کنیم تا مشکلی از نظر ثبت نام پیش نیاید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر هدف گذاری پوشش تحصیلی اتباع خارجی برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال ۴۷۸ هزار دانش آموز اتباع را تحت پوشش داشتیم و در نظر داریم تا در سال تحصیلی آینده جمعیتی ۵۰۰ هزار نفری را تحت پوشش قرار دهیم.

رسیدگی به شکایات از مدارس غیردولتی تا ۱۰ روز

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کارکرد دقیق سامانه‌های به کار گرفته شده، گفت: شهریه تعیین شده برای مدارس غیردولتی حتما باید از طریق این پرتال‌ها اطلاع رسانی دقیق شود تا اولیا از میزان شهریه مصوب مطلع شوند، همچنین مدارس موظف هستند پوستر شهریه را در معرض دید خانواده‌ها قرار دهند و ناظران حتما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

بطحایی تصریح کرد: امیدوارم موسسان مدارس غیردولتی با درک شرایط اقتصادی همراهی کنند و از اخذ وجوه اضافی تحت هر عنوانی خودداری کنند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که حتی با دلایل موجه از اولیا هزینه اضافی دریافت شود.

وی ادامه داد: تیم‌هایی که با اطلاع قبلی یا بدون اطلاع قبلی از مدارس غیردولتی بازدید می‌کنند حتما موارد مذکور را مورد توجه قرار دهند تا مردم از مدارس ناراضی نباشند و احساس نکنند در حق آن‌ها اجحاف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما