شناسهٔ خبر: 33088835 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون سربازی در مجلس

همشهری آنلاین: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون نظام وظیفه عمومی در پارلمان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

تسنیم نوشت: ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح پیشنهادی «اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی» در کمیسیون امنیت ملی قوه مقننه، گفت: پیش از این تعدادی از نمایندگان طرحی را به همین‌ منظور به مجلس ارائه کرده بودند و کمیته‌ای هم در کمیسیون امنیت‌ملی برای بررسی این طرح تشکیل شده بود.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌ این طرح  در کارگروه مذکور، طرحی در ۹ تبصره تصویب و به کمیسیون ارائه شد، افزود:در جلسه اخیر کمیسیون امنیت‌ملی مجلس  با حضور مسئولان ذی‌ربط این طرح بررسی و قرار شد تا ستاد کل نیروهای مسلح نیز نظرات خود را درباره این طرح اعلام کند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس اضافه کرد: قرار بر این شد تا اعلام نظر ستاد کل نیروهای مسلح طرح مذکور مسکوت بماند.

ابوالفضل ابوترابی پیش از این از پیشنهاد طرحی برای اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی بر مبنای "داوطلب بسیجی" خبر داده بود.

وی در تشریح این طرح گفته بود که مشابه این طرح هم اکنون توسط سپاه در مرزهای کشور در حال اجرا است. در این طرح سپاه در استان‌های سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های غربی از مردم بومی منطقه به عنوان نیروی داوطلب بسیجی برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کند.

ابوترابی همچنین گفته بود که بر اساس طرح جدید مجلس که با الگو گیری از تجربیات سپاه در مناطق مرزی تدوین شده است، سربازی به صورت داوطلب و حرفه‌ای در می‌آید و می‌تواند تا ۵ سال به طول بیانجامد. البته کسانی که می‌خواهند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند و سربازی هم نروند، می‌بایست سه برابر مبلغی را که ستاد کل نیروهای مسلح  برای یک سرباز هزینه می‌کند، پرداخت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما