شناسهٔ خبر: 33088639 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تورنتو رپترز 105-99 میلواکی باکس؛ پیروزی ارزشمند رپترز در بازی خارج از خانه؛ کانادایی‌ها برای جشن صعود به فینال آماده می‌شوند

تورنتو رپترز پس از پیروزی صبح امروز، تنها به اندازه یک برد خانگی تا رسیدن به فینال NBA فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - بازی پنجم فینال کنفرانس شرق NBA در حالی که سری با نتیجه 2-2 مساوی بود، با پیروزی تورنتو رپترز بر میلواکی باکس به پایان رسید.

صبح امروز، میلواکی باکس در استادیوم خانگی خود، فایسرو فروم، در مقابل تورنتو رپترز صف‌آرایی کرد. باکس با وجود آنکه در سه کوارتر اول پیروز به رختکن رفته بود، نتوانست در مقابل هواداران خودی از شکست بگریزد. تورنتو با پیروزی در دیدار پنجم، با خیال راحت برای بازی خانگی آماده شود. یکی از کلیدی‌ترین دلایل این پیروزی، دقت بالای بازیکنان تورنتو در پرتاب‌های سه امتیازی بود. دایناسورها از 43 اقدام خود، 18 پرتاب سه امتیازی را وارد سبد کردند، این آمار برای فرنچایز کانادایی یک رکورد محسوب می‌شود. حساب کار سری فینال کنفرانس شرق هم اکنون 3-2 به نفع تورنتو رپترز است.

تیم کوارتر اول کوارتر دوم کوارترسوم کوارتر چهارم مجموع امتیازات
میلواکی باکس 32 17 26 24 99
تورنتو رپترز 22 24 26 33 105

ترکیب ابتدایی دو تیم:

میلواکی باکس: جیانیس آنتتوکومپو، کریس میدلتون، بروک لوپز، اریک بلدسو، و مالکولم براگدان.

تورنتو رپترز: کوای لنارد، پاسکال سیاکم، مارک گسول، کایل لاوری، و دنی گرین.

گزارش بازی:

در کوارتر اول، میلواکی باکس توانست از همان ابتدا، با حمایت هوادارانش اختلاف محسوسی در امتیازات ایجاد کند. عملکرد بی‌نقص تمام بازیکنان میلواکی تا دقیقه هفتم کوارتر اول، اختلافی 14 امتیازی با رپترز ایجاد کند. در دقایق بعدی، تورنتو موفق شد طی حملاتی با محوریت کوای لنارد فاصله را کاهش دهد. برتری میلواکی باکس بر رتورنتو رپترز به لطف جیانیس آنتتوکومپو، مالکولم براگدان و اریک بلدسو تا انتهای کوارتر اول دوام پیدا کرد و دو تیم با نتیجه 32-22 به رختکن رفتند. در کوارتر دوم، رپترز بود که کار را بهتر آغاز کرد. بازیکنان رپترز نه تنها توانستند اختلاف را جبران نمایند بلکه در استادیوم خانگی میلواکی باکس، فایسرو فروم، از این تیم پیش افتادند. گوزن‌ها نتوانستند در اواسط کوارتر دوم نمایش جالبی از خود ارائه دهند، آنها حتی به مدت حدود پنج دقیقه در کسب امتیاز ناکام بودند.  تقریبا سه دقیقه به پایان کوارتر وقت باقی مانده بود اما برتری مدام بین دو تیم جابجا میشد. شوت‌های سه امتیازی رپترز، در انتهای کوارتر با دانک زیبای جیانیس پاسخ داده شد. تورنتو رپترز با وجود ارائه عملکرد خوب در کوارتر دوم نتوانست در نهایت از میلواکی جلو بیفتد تا باکس نیمه اول را نیز پیروز به رختکن برود.

در کوارتر سوم، بازیکنان میلواکی کار را بسیار بهتر از کوارتر قبل آغاز کردند. آنتتوکومپو، چه در زیر سبد و چه درون محوطه سه امتیازی توقف ناپذیر به نظر می‌رسید. در ادامه، به شوت‌های سه امتیازی پرتعداد بازیکنان رپترز، دو شوت پیاپی از ون‌فلیت اضافه شد تا این بازیکن نیمکت‌نشیت اختلاف را کاهش دهد. مالکولم براگدان در فاصله 2:30 به پایان کوارتر، با یک برش زیبا شانزدهمین امتیاز خود را کسب کرد. لحظات پایانی کوارتر سوم با درخشش جرج هیل برای باکس همراه بود تا میلواکی کوارتر سوم را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد. کوارتر چهارم، با جدیت بیشتری از جانب تورنتو رپترز آغاز شد. رپترز توسط شوت‌های سه امتیازی ون‌فلیت و لنارد مجددا به برتری دست یافت. بازی در دقایق انتهایی کوارتر چهارم به صحنه رد و بدل کردن شوت‌های سه امتیازی از جانب هر دو تیم تبدیل شده بود. در دو دقیقه پایانی تورنتو رپترز موفق شد امتیازات بیشتر نسبت به میلواکی باکس به دست بیاورد و بازی را با نتیجه 105-99 به نفع خود به پایان برساند.

آمار و ارقارم بازی:

تیم درصد پرتاب منطقه‌ای درصد پرتاب سه امتیازی ریباند (تهاجمی) اسیست بلاک توپ‌ربایی ترن‌اور
میلواکی باکس 45.2 32.3 53 (8) 26 2 2 11
تورنتو رپترز 36.9 41.9 45 (10) 19 4 6 6

بهترین بازیکنان هر تیم:

بازیکن دقایق بازی ریباند اسیست امتیاز
کوای لنارد 40 7 9 35
جیانیس آنتتوکومپو 39 6 6 24

 

نظر شما