شناسهٔ خبر: 33088301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نشست سه‌جانبه اردنی، عراقی و فلسطینی در امان

R1016196/P/S8,90/CT10

رهبران اردن، عراق و فلسطین در نشستی در امان، بر رهبران بر ضرورت حمایت از فلسطینیان در مسیر دستیابی به حقوق مشروع‌شان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، امان، پایتخت اردن روز گذشته شاهد نشست سه‌جانبه «عبدالله دوم» پادشاه اردن، «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق و «ابومازن» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

دربار پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نشست بر «عمق روابط برادرانه و تاریخی اردن، عراق و فلسطین، و آخرین تحولات منطقه‌ای» متمرکز بود.

در این نشست، مسئله فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این رهبران بر «ضرورت حمایت از فلسطینیان در مسیر دستیابی به حقوق مشروع‌شان و تشکیل کشور مستقل فلسطین در چارچوب مرزهای 4 ژویئه 1967 و به پایتختی قدس شرقی» تأکید کردند.

رهبران اردن، عراق و فلسطین همچنین بر «اهمیت ادامه هماهنگی و رایزنی درباره مسائل مختلف، به گونه‌ای که به منافع جهان عرب خدمت کند و امنیت و ثبات را در منطقه برقرار سازد» تأکید کردند.

این سران بر «ضرورت تقویت اقدام عربی مشترک و هماهنگ کردن مواضع برای عبور از چالش‌ها و بحران‌های پیش روی جهان عرب» تأکید کردند.

ابومازن و صالح، که صبح دیروز وارد امان شدند، پیش از این نشست سه‌جانبه، دیدارهای جداگانه‌ای با ملک عبدالله ترتیب دادند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که قرار است منامه، پایتخت بحرین طی روزهای 25 و 26 ژوئن میزبان کارگاه اقتصادی با عنوان «صلح به خاطر شکوفایی» باشد.

آمریکا اعلام کرد، هدف از این کارگاه تشویق به سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی به عنوان گام اول اجرای طرح «معامله قرن» و برقراری صلح و حل اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است. پیش‌بینی می‌شود آمریکا در این کنفرانس بخش اول معامله قرن را افشا کند.

فلسطینیان کنفرانس منامه را تحریم کرده‌اند. اردن نیز تاکنون موضع رسمی خود را درباره این نشست اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما