شناسهٔ خبر: 33088045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| ۳۴ هزار میلیارد ریال به راههای کشور خسارت وارد شد

R41363/P/S6,53/CT11

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور گفت: جاری شدن سیل ۱۴ هزار کیلومتر راهها را تخریب کرد و ۳۴ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالهاشم حسن‌نیا  صبح امروز در حاشیه تقدیر از راهداران استان بوشهر در ارائه خدمات به سیل‌زدگان استان‌های خوزستان و لرستان از تخریب 14هزار کیلومتر از راه‌های کشور بر اثر سیل خبر داد و اظهار داشت: در جریان جاری شدن سیل  14 هزار کیلومتر از راههای کشور تخریب شد که این بحران 34 هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی سیل‌زده باز شده است بیان کرد: در جریان سیل در استان‌ها نیروهای راهداری در مناطق سیل‌زده حدود 400 متر پل موقت نصب کردند و  در پل‌های بزرگ تخریب شده، خرپای فلزی نصب شد.

حسن‌نیا  از ترمیم همه راه‌های روستایی و فرعی که دچار آب بردگی شده بودند خبر داد و بیان کرد: این راهها با اجرای لوله‌های بتنی فلزی ترمیم شد که امید می‌رود با تامین اعتبارات لازم ملی ترمیم‌های اساسی قبل از شروع بارندگی‌های زمستان انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه احداث پل‌های تخریب شده فرصتی دو ساله نیاز دارد خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با تامین اعتبار لازم کار احداث و ترمیم آنها در این مدت انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌ها سالانه 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تصریح کرد: برای بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌ها سالانه 80 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که از این منابع تنها حدود 30 تا 35 درصد آن تامین می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که کمبود نقدینگی  سبب تامین نشدن اعتبار لازم برای ایمنی جاده‌ها است افزود: در این بخش با عقب ماندگی‌هایی روبه‌رو  هستیم.

حسن نیا از نصب 2هزار دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها امسال ضمن، نصب یک‌هزار و 500 نیوجرسی در مسیر راه‌های شریانی و اصلی کشور،  2هزار دوربین کنترل سرعت با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای نصب عملیاتی و اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با تاکید بر رفع گره‌های ترافیکی از ساخت پل‌های غیر هم‌سطح خبر داد و بیان کرد: امید می‌رود تا هفته دولت حدود
50 تقاطع غیرهمسطح و پل‌های در دست اقدام به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و خارج کردن خودروهای فرسوده را از دیگر برنامه‌های این سازمان  دانست و خاطر نشان کرد:  اکنون حدود 340 هزار دستگاه ناوگان باربری با میانگین عمر25 تا 30 سال در کشور فعال که نیاز است بخشی از این ناوگان براساس برنامه دولت نوسازی شود.

وی  از تامین روغن موتور  و لاستیک ناوگان مسافری و بار خبر داد و تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است لاستیک و روغن مورد نیاز ناوگان بار و مسافر، از سوی شرکت توزیع کننده روغن در پایانه‌ها تامین تا  مشکل رانندگان در این زمینه برطرف شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما