شناسهٔ خبر: 33087370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه اردبیل: رواج شرب خمر از مظاهر جنون در عصر کنونی است

R41374/P/S6,49/CT1 / R41374/P1357/S6,49/CT1

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: با وجود اینکه در تمامی ادیان الهی زوال عقل محکوم است، شاهد رواج شرب خمر که از مظاهر جنون در عصر کنونی است هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه پنجشنبه در مراسم سخنرانی ماه مبارک رمضان در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار داشت: در دین مبین اسلام و تمامی ادیان الهی یکی از خطوط قرمز برای انسان زوال عقل ترسیم شده است چرا که اگر عقل کنار برود، جنون جامعه را قبضه می‌کند.

وی افزود: حساسیت شرع به عقل آدمی از این رو است که مرز بین انسان و حیوان عقل است و باختن عقل به معنی از دست دادن آرامش، امنیت و حتی ایمان به خدا است؛ بر همین اساس هر چیزی که عقل آدمی را از بین ببرد در دین اسلام محکوم شده و در مقابل بهترین دعا فزونی عقل عنوان شده است.

امام جمعه اردبیل افزود: از جمله مهمترین حساسیت‌های دین که عقل را زایل می‌کند، موسیقی مطرب است که انسان را از حالت عادی خارج کند و همچنین مواد مخدر و مواد مسکری که انسان را سرخوش کرده و رفتارهای او را غیرعادی سازد؛ همچنین شعری به معنی تخیل که انسان را به دنیای وهم و خیال بکشاند و از حالت عادی و عقلانی خارج سازد.
 
عاملی با بیان اینکه حساسیت به این 4 موضوع در دین اسلام بیشتر عقلانی و علمی است تا شرعی، تصریح کرد: عقل خط قرمز خداوند در تمامی ادیان آسمانی است و اگر این حساسیت نباشد باید به غنا و عدل خلقت تردید داشت.
 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: در مقابل تاکیدات دین، تسویل‌های متعددی شکل گرفته و به عنوان مثال در شبکه‌های تلویزیونی معاند از محاسن شراب فلسفه‌بافی می‌شود؛ از برداشتن حجاب فلسفه‌بافی می‌شود و شرب خمر به شعار تبدیل شده که اینها نشانه مرگ حیات اجتماعی دین است.
 
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه نخستین تسویل را شیطان بنیان نهاده است، افزود: هیچ فردی نمی‌تواند مدعی شود که دین را قبول دارد و در کنار آن شرب خمر کند و یا به حجاب اعتقادی ندارد و در شریعت خداوند حکمت و تدبیر وجود دارد که در پایبندی باید به تمامی ابعاد آن پایبند بود.
 
انتهای پیام/ز

نظر شما